A Griff Pátriárka (Griffin Patriarch) az arimaszpokkal érkezik a Troy Mythos-ba.
Total War Saga: Troy
Ahogy azt korábbi cikkünkben ígértük, sorra vesszük a Total War Saga: Troy-hoz érkező Mythos DLC-vel érkező új egységeket, illetve, ha jobban tetszik, szörnyeket, bemutatandó, mire is számíthatunk a szeptember 2-án érkező kiegészítőtől. Eme cikkben a Griff Pátriárkáról (röviden Griffről, mivel lusta vagyok állandóan kiírni a teljes nevet) lesz szó. Egy páratlanul erős, szárnyas bestiáról van szó, amely igencsak hajlamos arrogánsan és agresszívan viselkedni mindenkivel, akit alsóbbrendűnek tart – amibe természetesen beletartoznak az emberek is. Az arimaszpok hivatalos történelmi szempontból egy ókori népcsoport, akik az Altaj hegység vidékén laktak (linket berakni), tehát nem egy légből kapott közösségről van szó. Azonban a játékban kicsit el fognak térni a valóságtól. Esetünkben olyan (egyszemű) emberekről van szó, akik vadásszák a Griffeket, de osztoznak is a földjükön velük. Szövetségesnek kicsit túlzás lenne nevezni őket. Az állandó rivalizálás az, ami folyamatos egészségben és erőben tartja őket. Területüket mindenáron meg fogják védeni!
A Pátriárka a leghatalmasabb minden Griffek közül. Igaz királya mind földnek, mind égnek. Ahhoz, hogy valaki a maga oldalára állítsa, kisebb csoda szükségeltetik, kiállni ellene pedig egyenlő a halállal.
Legenda a szörny mögött
A griffek a történelem egyik leginspirálóbb alakjai. A bronzkortól kezdve egészen a középkori Európa legendáiig és címereiig számos változatban előfordultak. Griff, gryphon vagy éppen griffon – teljesen mindegy, melyik, ez az egyik legjobban felismerhető hibrid élőlény. Nem meglepő módon számos népszerű történetben, valamint kultúrában is fellelhető.
Az arimaszpok egy – nem minden kétséget kizáróan – valóban létezett törzs volt, Görögország északi részén, ahol állítólag a griffekkel éltek együtt. Küklopszokra emlékeztető barbárok, ámbár igencsak furfangosak, akik folyamatosan a griffek aranyára vágytak, amelyet a legenda szerint a szárnyas teremtmények az Alvilágból hoztak fel. Hogy a Fekete-tengeren túli szkíta földekről származó valós megfelelőiknek ez a leírás mennyiben felel meg, az az ókori világ kutatóinak vitáját képezi.
Bármi legyen is az igazság, mind a griffek, mind az arimaszpok játékbeli megfelelői Illíriát tartják hazájuknak, Göröghon északi részét, amely határos az Adriai-tengerrel, remek kilátást nyújtva Olaszországra és azontúl.
Küldetés a Griff Pátriárkáért
Mint minden mitikus expedíción, itt is sereget kell küldeni a Griff Pátriárka levadászására és elfogására. Ennél talán tanácsos pár arimaszpokot felbérelni, csak a biztonság kedvéért. Illíria lesz a cél, ahol az esélyek maximalizálása érdekében ajánlott helyben egységeket kiképezni és vadászni; hogy hogyan birkózunk meg a zord tereppel, valamint a helyiekkel, mind hatással lesz a végső csata kimenetelére.
Fontos megemlíteni, hogy ezúttal nem egy kis helyi griffecske elfogása a cél, hanem a leghatalmasabbé és legerősebbé, amely ezt a földet járja/szárnyalja. Néhány egyszerű íjász nem lesz elég a győzelemhez. A nyitó küldetés így szól:
Expedíciód tábort vert Illíria peremvidékén, a görög világ (Achaea) legészakibb területén. A világ itt sokkal másabb, mint amit megszokhattál: könnyű zivatarok, sűrű, zöld erdők, gazdag termőföldek illata.
Ez azonban csupán a kezdet. Célod sokkal távolabb vár, közel az ismert világ végéhez – ott, ahol a vizek aranyban és drágakövekben gazdagok, a barlangok és szirtek furcsa bestiák kiáltásaitól visszhangoznak. Ezek egyike a célpontod: a Griff!
Utazásod nehéz lesz, a harc a végén még inkább. Acélozd meg magad és készülj!
Griff Pátriárka a csatamezőn
A legfeltűnőbb képessége talán a repülés. Ennek köszönhetően egy gyorsan mozgó, igencsak halálos támadóról van szó, aki pillanatok alatt képes becsapódni az ellenség soraiba félelmet és zűrzavart okozva. Meglepő helyekről és irányokból képes támadni, a legváratlanabb pillanatokban, hogy aztán gyorsan visszavonuljon, és újabb csapást mérjen az ellenfélre. Az amúgy sem elhanyagolható támadóereje még tovább növelhető, ha oldalról vagy hátulról támadunk vele. A terror, amit okozni képes, leírhatatlan.
A fentieken túl a Griff született vezető. Sikoltása (inkább üvöltése) bátorságot önt azok szívébe, akik követik őt. Emellett igencsak nehéz megölni, ha egyszer a csata sűrűjébe veti magát. Repüléskor hastájon a legsebezhetőbb, de amint leszáll a földre, szárnyaival képes egész testét megvédeni. Tollazata olyan erős, akár a bronz, így páratlan védelmet képes nyújtani neki.
Amellett, hogy az ellenséges gyalogságban hatalmas pusztítást képes véghezvinni, szárnyaival képes szélrohamot idézni, amely az ellenséges alakzatokat megbontja, és mindenkit sebez, aki az útjába kerül. Igen, sajnos mindenkit, tehát a szövetségeseit is, szóval csak óvatosan! Ha griff vagy, a felsőbbrendűség magától értetődő, de a szövetségeseid fizethetik meg ennek az árát.
A Griff mint ügynök
A Griff megszelidítése magával hozza az arimaszpok sereget is, amely – többé kevésbé – harmóniában él a Pátriárkával és annak utódaival. Ez a harmónia fog majd problémát okozni: a különböző döntések és tettek, amelyekkel vagy a Griffnek vagy az arimaszpoknak kedvezünk, befolyásolják a rólunk alkotott véleményüket. Ha egyik vagy másik oldalt választjuk, akkor az különféle előnyöket (bónuszokat) kap, míg ha a harmónia fenntartására törekszünk, akkor morált, boldogságot és láthatóságot (line of sight) kapunk teljes birodalmunkban. Ez az úgy nevezett Harmony Bar.
Az a sereg, amelybe ügynökként berakjuk a Griff Pátrárkát, új lehetőséggel bővül: település elfoglalása, illetve sereg legyőzése után dönthetünk úgy, hogy megetetjük a fészket (hasonló a hidrához). Emellett megjelenik a Griff Vadászat stance (állás) is: ennél feláldozhatjuk egy körben az összes lépési lehetőségünket (az adott seregét, amelyben a Griff trónol), cserébe a következő körben megnövekedett mozgást és látótávolságot kapunk, valamint növekszik annak a lehetősége, hogy a következő támadásunk rajtaütés (ambush) lesz.
A Griff ezek mellett képest bármilyen aranytelepülésen kis extra készlet után kutatni, azonban ez hatással van a Harmony Barra, amelyről korábban már szó volt. Szóval nem öröm és boldogság ez a képesség. A Griff továbbá csökkenti a Griff alapú épületek költségét, valamint növeli a rankjét (szintjét) a frissen képzett griffegységeknek baráti területen. Ezek azonban, passzívan, szintén a griff oldal felé tolják a Harmony Bart.
A Griff serege
Arimaszpok vadászok
Az arimaszpokok született vadászok, és mint olyanok, akiknek ez a fő hobbija, halálosak, pontosak és hatékonyak. Mind a közelharcban, mind a lándzsadobás művészetében jártasak, a vadászok kifejezetten nagy vadak elejtésére szakosodtak, legyen az lovasság vagy sokkal egzotikusabb lény, amely a görög földet járja. Önmagukban nem valószínű, hogy csatát nyernek, de az ellenség megzavarásában jeleskednek.
Képességeik:
- Minden arimaszpok egység kiváló felderítő és nyomolvasó, emiatt lehetőség van nálunk a Vanguard Deploymentre (harctéren kívüli területre is pakolhatóak), emellett kemény terepen természetes előnyt élveznek.
- A Vadászok különösen képzettek, így a teljesen nyílt terepen is képesek elrejtőzni, majd a semmiből felbukkanva meglepni az ellenséget.
- A csapdakészítés a vadászat alapja, nincs ez másképp az arimaszpokoknál sem: csapdáik megakadályozzák az ellenséget a mozgásban, így könnyű célpontot nyújtva a támadásra.
Arimoszpok lándzsások
Azon arimoszpokok, akik az ember kontra Griff elleni nemes harcnak kívánják szentelni az életüket, válnak lándzsásokká. Mindig a gyenge pontokat célozzák, és a különösen erőteljes csapásaiknak senki sem tud ellenállni, csak a legképzettebb harcosok. Az életük azonban adott esetben jelentősen le tud értékelődni, mivel egy griff-fel szemben még egy egész lándzsás egység is kevésnek bizonyulhat.
Képességeik:
- Kiképzésükből és fegyverválasztásukból adódó oldalirányú támadásaik kellemetlen meglepetést okozhatnak az ellenségnek.
- Támadási sebzés bónuszt kapnak nagy egységekkel szemben, így kiválóan alkalmazhatóak szörnyek, lovak és egyéb undormányok ellen.
- Önbizalmuk – és képességeik – ellenére nem ajánlott önmagukban egyes-egyedül bevetni őket az ellenséggel szemben. Kivéve persze, ha nem szíveljük őket.
Arimaszpok Skirmisher (előcsatározó, de lüke neve van magyarul)
Az arimaszpokok gyalog is igen veszélyesek, de ha egyszer lóra kerülnek, mint a Skirmisherek, akkor egy egészen új szintre emelkednek. Az arimaszpoi kiképzés (Vanguard Deployment, terepelőny) és a lovas harc (gyorsabb mozgás, megállás nélkül nyilazás, 360 fokos tüzelés) olyan halálos harcost eredményeznek, amelyet nem sokan képesek felülmúlni.
Képességeik:
- Társaiknál sokkal, de sokkal gyorsabb mozgás, valószínűleg a legfürgébb az egész seregben.
- A sebességet a folyamatos üss és fuss taktikával elegyítve végig magunknál tudhatjuk az előnyt egy csatában.
- Küklopszok lovon, kell ennél több?
Alsóbb osztályú griffek
A Griff Pátriárka gyermekei talán nem olyan halálosak, mint apjuk, de attól még halálos repülő veszedelmek. Sok képességben osztoznak a faterral, de szárnyuk nem annyira fejlett. Ettől még tollaik adta páncélzatuk nem elhanyagolható, és persze támadóerőben is érdemes számolni velük. Előnyük viszont, hogy gyorsabbak mint a Pátriárka.
Képességeik:
- Nehéz repülő egység, de csak másodhegedűs a Pátriárka mellett.
- Mindenkiben, akivel harcolnak, természetes félelmet ébresztenek, ahogy az a föld és ég örököseihez illik.
- A lovasság és nehézgyalogság simán kiváltható velük, mint első vonalbeli harcosok, de az íjászoktól érdemes távol tartani őket, akiket nem tudnak közvetlenül támadni.
A Griff egy nemes és ádáz társ, amely az arimaszpok gyalogos egységek lopakodásával, rajtaütésével, villámgyors csapásaival és cseleivel remek elegyet alkot. Ha a versengésüket sikerül keretek között tartani, vagy ha éppen az egyik felet támogatjuk a másikkal szemben, akkor egy új és hatékony seregre tehetünk szert, amellyel könnyedén megvédhetjük vagy éppen elfoglalhatjuk Trója városát. Szárnyalj fennen és sodorj el mindent!
Nektek hogy tetszik a Griff mint újítás? Várjátok már az új DLC-t? Véleményeiteket osszátok meg velünk!
Forrás: totalwar
Előző cikkünk: |
Koreától Svédországig |