Az olvasottság nem publikus.

Digital Reality Magazine

  • Játék
  • Film
  • Zene
  • Tech
  • Offline
  • Kapcsolat
Interaktív innovációk

Interaktív innovációk

PSVR2

A Sony a PSVR2 kicsit részletesebb betekintése mellett megosztott pár információt az újonnan érkező vezérlőről is, amelyek, ha minden igaz, hasonlóképpen érdekesek lesznek, mint a PS5-höz készült kontrollerek.

51049009237_51d089cd78_k.jpg

Köszönhetően az adaptív gomboknak, a haptikus visszacsatolásnak és az ujj érintését észlelő szenzoroknak sokkal nagyobb és komolyabb beleélést tesz lehetővé majd az új eszköz.

A nemrég történt PSVR2 leleplezését követően a Sony most egy kis betekintést enged a vezérlőbe is. Nagyjából hasonló mélységűt, mint a virtuális valóság új generációjába. A készítők célja, hogy a játékosok sokkal valósághűbben és hihetőbben éljék majd át a virtualitás adta élményeket. A vezérlő itt is a PS5 DualSense esetében bevezetett újításokat kívánja továbbvinni, sőt fejleszteni.

Kialakítás:

Az első és legszembetűnőbb újítás az maga a kialakítás lesz. Alakra egy gömbre hasonlít, melynek célja a természetesség és a játék közbeni nagyobb szabadság. Nem lesznek megkötések a mozgatás és használat terén, így a készítők számára adott a lehetőség, hogy teljesen egyedi élményekkel szolgáljanak. 

A kialakítás továbbá igen ergonomikus/kézreálló. Tökéletesen kiegyensúlyozott, kényelmes, amikor a felhasználó a kezébe veszi. Ezt a felhasználókkal való folyamatos tesztelések során sikerült elérniük a fejlesztőknek. Mindenféle-fajta kézméretet és korábbi PlayStation-vezérlőket figyelembe vettek. Az eredmény egy egyedi kialakítás, amely alapjaiban fogja megváltoztatni a virtuális játékokról kialakult véleményt.

Jellemzők:

Az új VR-vezérlők lehetővé teszik a játékosok számára, hogy sokkal zsigeribb módon tapasztalják meg és érezzék át a játékokat. Most a teljesség igénye nélkül pár jellemző – számos a DualSense-ből átvéve – kerül bemutatásra, hogy elképzelhető legyen, mire is gondolnak eme fellengzős szavak kapcsán a készítők:

  • Adaptív ravaszok: Mindkét vezérlő, jobb és bal egyaránt, rendelkezik az adaptív ravasz funkcióval. Ezek esetében érzékelhető a játékos által kifejtett nyomás, hasonlóan a DualSense-hez. Akik már játszottak PS5-ös játékkal, azok számára ismerős lesz ez funkció. Példaként egy íj felhúzását lehetne felhozni; annál erősebben kell nyomni a ravasz gombot, minél jobban fel akarja a játékos húzni az íjat. Ez már a PS5 esetében is rendkívül izgalmas újítás, VR esetében pláne izgalmas lehet majd.
  • Haptikus visszacsatolás: Az új VR-vezérlő is rendelkezni fog az alakjához igazított haptikus visszacsatolással. Ennek köszönhetően a virtuális élmény még élőbbnek, még részletesebbnek, még átélhetőbbnek fog érződni. A játékos erősen érezni fogja a különbséget például egy sivatagon való átkelés és egy bunyózás között. Ezekre még egy adaggal rápakol majd a grafika és a hangzásvilág, amelyek szintén központi szereppel bírnak a PSVR2 esetében.
  • Ujjérintés-érzékelő: A vezérlő képes lesz a felhasználó ujját érzékelni anélkül, hogy nyomást fejtenének ki. Ennek köszönhetőn sokkal természetesebben kifejezhetőek lesznek a gesztusok.
  • Követés: A VR-fejes egy VR-vezérlő alsó részébe épített gyűrűnek köszönhetően képes lesz annak minden mozgását követni.
  • Akciógombok/analóg karok: A bal vezérlő tartalmaz egy analóg kart, a négyzet és kör gombokat, a markolás gombot (L1) és a ravasz gombot (L2), valamint a létrehozás gombot. A jobb vezérlő szintén tartalmaz egy analóg kart, az x valamint a kör gombot, a markolás (R1) és a ravasz gombot (R2), valamint a beállítások gombot. A markolás gombot meglepő módon például tárgyak felvételére lehet használni.

Az SIE (Sony Interactive Entertainment) termék-, mérnöki és kialakításon fáradozó munkatársai egymással együttműködve azon fáradoztak, hogy az alapok legalapjától egy olyan, teljesen új VR-vezérlőt hozzanak létre, amely hatalmas előreugrást jelent a jelen generációs virtuális világot nyújtó élményhez képest. Az alkotók igencsak felspanoltak az új termékkel kapcsolatban, de az igazi izgalmat az jelenti, hogy milyen játékok is készülnek az új masinériára, és azok miként használják ki ezt a töménytelen újdonságot. A prototípusokat hamarosan elkezdik szállítani a fejlesztők számára, innentől az ő fantáziájukra van bízva, mihez kezdenek a lehetőségekkel. Egy dolog biztos, a játékos társadalom érdekes újdonságok megtapasztalásának a küszöbén áll. Most már csak azért kell imádkozni, hogy ne rontsák el.

51048196283_353922f84f_k.jpg

Tovább hírek még várhatóak a jövőben, amiket természetesen meg fogunk osztani!

 

Forrás: https://blog.playstation.com/2021/03/18/next-gen-vr-on-ps5-the-new-controller/

 

fb.png tw1.png yt.png in.png
Előző cikkünk:
Sony VR – második rész
51049009187_5de305e18e_b.jpg
Szólj hozzá! tech játék sony innováció playstation technológia vr gaming 2022 PS psvr PS5 Tovább
Interaktív innovációk Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Virtuális valóság a négyzeten Virtuális valóság a négyzeten
  • A Sony nem nyugszik A Sony nem nyugszik
  • Timothée Chalamet hónapja Timothée Chalamet hónapja
  • Bolyhoska a Total Warban Bolyhoska a Total Warban
  • 7+1 magyar film 7+1 magyar film

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalrealitymagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr4716813830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook Twitter Instagram

Hirdetés

Digital Reality Magazine

Játék, film, zene vagy a tech világról szeretnél tudni? Jó helyen jársz! Események, élménybeszámolók, tesztek és hírek várnak rád itt a Digital Reality Magazine-nál. Hetente megjelenő friss hírekkel/cikkekkel naprakész lehetsz. Reméljük, megtalálod nálunk a számításaidat, kattints a követés gombra, hogy elsőként értesülj az új bejegyzésekről! DRM team

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Top 10

  1. A magyar játékipar fénykora
  2. Vakok közt Momoa a király
  3. Az élet a legjobb(?) forgatókönyvíró
  4. Ami hiányzik a képregényfilmekből
  5. Hát... ez nem sikerült
  6. Honnan jött és hova tart a VR?
  7. Hogyan legyen okos az okostelefon?
  8. „A Császár nevében: Hulljon a férgese!„
  9. Harmadik típusú találkozások
  10. Emlékek

Archívum

  • 2022 november (2)
  • 2022 szeptember (1)
  • 2022 július (1)
  • 2022 május (3)
  • 2022 április (3)
  • 2022 január (1)
  • 2021 november (1)
  • 2021 október (1)
  • 2021 szeptember (7)
  • 2021 augusztus (5)
  • 2021 július (3)
  • Tovább...
süti beállítások módosítása
Dashboard