A Sony a PSVR2 kicsit részletesebb betekintése mellett megosztott pár információt az újonnan érkező vezérlőről is, amelyek, ha minden igaz, hasonlóképpen érdekesek lesznek, mint a PS5-höz készült kontrollerek.
Köszönhetően az adaptív gomboknak, a haptikus visszacsatolásnak és az ujj érintését észlelő szenzoroknak sokkal nagyobb és komolyabb beleélést tesz lehetővé majd az új eszköz.
A nemrég történt PSVR2 leleplezését követően a Sony most egy kis betekintést enged a vezérlőbe is. Nagyjából hasonló mélységűt, mint a virtuális valóság új generációjába. A készítők célja, hogy a játékosok sokkal valósághűbben és hihetőbben éljék majd át a virtualitás adta élményeket. A vezérlő itt is a PS5 DualSense esetében bevezetett újításokat kívánja továbbvinni, sőt fejleszteni.
Kialakítás:
Az első és legszembetűnőbb újítás az maga a kialakítás lesz. Alakra egy gömbre hasonlít, melynek célja a természetesség és a játék közbeni nagyobb szabadság. Nem lesznek megkötések a mozgatás és használat terén, így a készítők számára adott a lehetőség, hogy teljesen egyedi élményekkel szolgáljanak.
A kialakítás továbbá igen ergonomikus/kézreálló. Tökéletesen kiegyensúlyozott, kényelmes, amikor a felhasználó a kezébe veszi. Ezt a felhasználókkal való folyamatos tesztelések során sikerült elérniük a fejlesztőknek. Mindenféle-fajta kézméretet és korábbi PlayStation-vezérlőket figyelembe vettek. Az eredmény egy egyedi kialakítás, amely alapjaiban fogja megváltoztatni a virtuális játékokról kialakult véleményt.
Jellemzők:
Az új VR-vezérlők lehetővé teszik a játékosok számára, hogy sokkal zsigeribb módon tapasztalják meg és érezzék át a játékokat. Most a teljesség igénye nélkül pár jellemző – számos a DualSense-ből átvéve – kerül bemutatásra, hogy elképzelhető legyen, mire is gondolnak eme fellengzős szavak kapcsán a készítők:
- Adaptív ravaszok: Mindkét vezérlő, jobb és bal egyaránt, rendelkezik az adaptív ravasz funkcióval. Ezek esetében érzékelhető a játékos által kifejtett nyomás, hasonlóan a DualSense-hez. Akik már játszottak PS5-ös játékkal, azok számára ismerős lesz ez funkció. Példaként egy íj felhúzását lehetne felhozni; annál erősebben kell nyomni a ravasz gombot, minél jobban fel akarja a játékos húzni az íjat. Ez már a PS5 esetében is rendkívül izgalmas újítás, VR esetében pláne izgalmas lehet majd.
- Haptikus visszacsatolás: Az új VR-vezérlő is rendelkezni fog az alakjához igazított haptikus visszacsatolással. Ennek köszönhetően a virtuális élmény még élőbbnek, még részletesebbnek, még átélhetőbbnek fog érződni. A játékos erősen érezni fogja a különbséget például egy sivatagon való átkelés és egy bunyózás között. Ezekre még egy adaggal rápakol majd a grafika és a hangzásvilág, amelyek szintén központi szereppel bírnak a PSVR2 esetében.
- Ujjérintés-érzékelő: A vezérlő képes lesz a felhasználó ujját érzékelni anélkül, hogy nyomást fejtenének ki. Ennek köszönhetőn sokkal természetesebben kifejezhetőek lesznek a gesztusok.
- Követés: A VR-fejes egy VR-vezérlő alsó részébe épített gyűrűnek köszönhetően képes lesz annak minden mozgását követni.
- Akciógombok/analóg karok: A bal vezérlő tartalmaz egy analóg kart, a négyzet és kör gombokat, a markolás gombot (L1) és a ravasz gombot (L2), valamint a létrehozás gombot. A jobb vezérlő szintén tartalmaz egy analóg kart, az x valamint a kör gombot, a markolás (R1) és a ravasz gombot (R2), valamint a beállítások gombot. A markolás gombot meglepő módon például tárgyak felvételére lehet használni.
Az SIE (Sony Interactive Entertainment) termék-, mérnöki és kialakításon fáradozó munkatársai egymással együttműködve azon fáradoztak, hogy az alapok legalapjától egy olyan, teljesen új VR-vezérlőt hozzanak létre, amely hatalmas előreugrást jelent a jelen generációs virtuális világot nyújtó élményhez képest. Az alkotók igencsak felspanoltak az új termékkel kapcsolatban, de az igazi izgalmat az jelenti, hogy milyen játékok is készülnek az új masinériára, és azok miként használják ki ezt a töménytelen újdonságot. A prototípusokat hamarosan elkezdik szállítani a fejlesztők számára, innentől az ő fantáziájukra van bízva, mihez kezdenek a lehetőségekkel. Egy dolog biztos, a játékos társadalom érdekes újdonságok megtapasztalásának a küszöbén áll. Most már csak azért kell imádkozni, hogy ne rontsák el.
Tovább hírek még várhatóak a jövőben, amiket természetesen meg fogunk osztani!
Forrás: https://blog.playstation.com/2021/03/18/next-gen-vr-on-ps5-the-new-controller/
Előző cikkünk: |
Sony VR – második rész |