Az olvasottság nem publikus.

Digital Reality Magazine

  • Játék
  • Film
  • Zene
  • Tech
  • Offline
  • Kapcsolat
Emlékek

Emlékek

Remember Me

rm.jpg

 

Remember Me vagyis emlékezz rám. Én emlékezni fogok. Nagyon régen találkoztam ilyen jól összedobott cyberpunk játékkal. Sőt, ha jobban belegondolok, még nem is találkoztam ilyennel. A Dontnod Entertainment a Capcom kiadásával nagyon odarakta magát. Ez az Unreal Engine 3 motorral dübörgő játék iszonyatos látvánnyal büszkélkedik nekünk. Kezdjük is egy kis sztoriismertetővel.

Neo-Paris-ban (Új Párizs) járunk 2084-ben. Egy teljesen új üzleti iparág látott napvilágot, ez pedig nem más, mint a Memorize nevű cég Sensen nevű programja. A Sensen egy olyan dolog, amivel az emberek a saját emlékükkel tudnak kereskedni. Igen, kereskedni. A Sensen nevű programmal tudnak az emberek mindent rögzíteni, amit látnak, illetve hallanak. Ez bizony sok embernek nem igazán jön be, ezért alapul egy vagy több szervezet, mint például az Errorists. Az Errorists minden erejével azon munkálkodik, hogy a Sensen rendszert megbuktassa, ebben pedig a legnagyobb segítséget Nilin nyújtja. Nilin a fő karakter, vele járhatjuk be Neo-Paris-t, és szépen fokozatosan buktatjuk meg a Sensent. Nilinnek van egy páratlan képessége: nem csak el tudja lopni más emberek emlékét, azokat át is tudja írni. Röviden ennyit a sztoriról, nem szeretnék spoilerezni, hátha valaki kedvet kap egy kis kalandhoz:

Trailer: 

A játékot egyetlen egy szóval tudnám jellemezni: hihetetlen. Egyszerűen a városok páratlan megoldással lettek lemodellezve. A grafika nagyon szép, és ehhez egy remek játszhatóság is társul. Nem mondanám, hogy open world (nyitott világ) játék, mert ez nem egy Assassin's Creed, ahol ha feloldunk pályarészeket, oda mehetünk, ahova akarunk. Ezt a Dontnod máshogyan oldotta meg, mivel itt meg van adva egy kijelölt útvonal, amiről nem térhetünk le. Viszont még is megvan az embernek az az érzete, hogy szabadon jön-megy. A játék nagy érdekessége az a harcrendszer. Iszonyatosan durva, soha egyetlen játékban nem láttam még ilyen megoldásokat, mint ebben. Itt is meg van a kombó rendszer, DE.. Itt variálhatod az ütéseket, és hozzárendelhetsz amolyan perkeket, szám szerint három félét: életet, erőt és egy speciális képesség visszatöltőt. Ezeket harc közben is lehet variálni, szóval nem lesz gond, hogyha esetleg egy nagy Boss-t kell legyőzni, akkor átállítunk minden ütést az élet perkre, vagy ha sok ellenség van körülöttünk, akkor meg az erőre. A játékban vannak igen látványos kivégzések. Mivel a Sensen hasonlóan működik, mint egy merevlemez vagy egy elem, ezt is túl lehet tölteni. Nilin egyszerűen odamegy, ráhelyezi a kezét az ellenfél tarkójára, és túltölti az agyát. Mivel Én amúgy is olyan vagyok, hogy bejárok minden zegzugot egy játékban, ezt a Dontnod megint csak egy páratlan megoldással oldotta meg. Pályákat járva néha fel-fel bukkan egy kép és rajta egy csomag, amit ha ügyesek vagyunk, meg tudunk a kép alapján találni és plusz dolgokat oldunk fel vele. Nekem ez nagyon tetszett, sőt, elég nehéz volt némelyik és sokszor elgondolkoztam, hogy most merre is kéne keresgélnem. A Remember Me elég összetett és nehéz játék a maga kategóriájában, bizony normál fokozaton nem egyszer megizzasztott. Ugyanis az ellenfél eléggé okos. Olyannyira, hogy képesek kapcsolatba lépni egymással. Vannak olyan szituációk, mikor egyes ellenfelek irányítani tudnak több kisebbet, ilyenkor célszerű az irányítót elintézni és utána a többit. Mert más különben bekerítenek, és vagy semmi esélyed vagy iszonyatosan nehéz lenne túlélni. Kapunk pár speciális képességet is. Mindre most nem térnék ki, de nekem, amelyik kifejezetten tetszett, az az „emlékpisztoly", amivel emlékeket lövünk ellenfelünkre, az végül túltöltődik, aztán meghal. A másik egy bomba, aminek elég nagy a hatósugara. Ez úgy működik, hogy kinézel magadnak egy ellenfelet a sok közül, és rárakod a bombát, és az felrobban. Aki a hatókörön belül van, azoknak egyfajta matematikai egyenletekkel terheli le az agyát, amibe szintén belehalnak. A harmadik, amit még szerettem használni, az, amikor rávesszük ellenfeleinket, hogy a mi oldalunkon harcoljanak, és ilyenkor minket segítenek a küzdelem során. Szóval egyszerűen majdnem tökéletes játék. Hogy miért majdnem? Hát a rettentő sok bug (hiba) miatt. És igen-igen, tudom, tökéletes program nincs, ez tény, de amivel Én néha találkoztam, az rettenetesen felhúzott. Például van egy pályarész még az elején, amikor megszökünk a börtönünkből, akkor van egy Boss, akit ha legyőzünk, akkor lécelhetünk le. Na, most ezt meg is csináltam, de egyszerűen nem történt semmi. Semmilyen dolgot nem ajánlott fel, hogy na, ügyi voltál, nyomd meg a kört és továbbmehetsz. Ilyenkor újra kell kezdeni azt a fejezetet, és megint meg kell ölni a Boss-t. És sajnos nem egyszer fordul elő ez a játékban. De ezt leszámítva egy iszonyatosan jó és érdekesen prezentált alternatív jövőt ismerhetünk meg a Dontnod Entertainment és a Capcom közös végtermékében. Aki valamennyire is hajaz a cyberpunk játékstílusra és szeretne egy nagyon jól eltálalt sztorit, egy iszonyatosan jó harcrendszerrel és látványvilággal, annak bátran merem ajánlani a Remember Me-t.

 

Elérhető platformok: Pc, Ps3,Xbox360.

Szólj hozzá! játék kaland 2010 Tovább
Emlékek Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Magas szintű fúzió Magas szintű fúzió
  • Interaktív innovációk Interaktív innovációk
  • Timothée Chalamet hónapja Timothée Chalamet hónapja
  • 7+1 magyar film 7+1 magyar film
  • Griffendél! Griffendél!

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalrealitymagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr668414392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook Twitter Instagram

Hirdetés

Digital Reality Magazine

Játék, film, zene vagy a tech világról szeretnél tudni? Jó helyen jársz! Események, élménybeszámolók, tesztek és hírek várnak rád itt a Digital Reality Magazine-nál. Hetente megjelenő friss hírekkel/cikkekkel naprakész lehetsz. Reméljük, megtalálod nálunk a számításaidat, kattints a követés gombra, hogy elsőként értesülj az új bejegyzésekről! DRM team

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Top 10

  1. A magyar játékipar fénykora
  2. Vakok közt Momoa a király
  3. Az élet a legjobb(?) forgatókönyvíró
  4. Ami hiányzik a képregényfilmekből
  5. Hát... ez nem sikerült
  6. Honnan jött és hova tart a VR?
  7. Hogyan legyen okos az okostelefon?
  8. „A Császár nevében: Hulljon a férgese!„
  9. Harmadik típusú találkozások
  10. Emlékek

Archívum

  • 2022 november (2)
  • 2022 szeptember (1)
  • 2022 július (1)
  • 2022 május (3)
  • 2022 április (3)
  • 2022 január (1)
  • 2021 november (1)
  • 2021 október (1)
  • 2021 szeptember (7)
  • 2021 augusztus (5)
  • 2021 július (3)
  • Tovább...
süti beállítások módosítása
Dashboard