A CD Projekt Red sajnos ismételten rossz hírrel szolgált készülő játékával, a Cyberpunk 2077-tel kapcsolatban. Habár megígérték, hogy nem lesz több késés, és bevezették a kötelező túlórákat is, amelyről korábban már mi is írtunk, most mégis meg kellett, hogy szegjék a szavukat.Twitteren a vezetőség jelentette be, hogy a játék szolid 3 hetet késik. Egészen pontosan november 19.-ről december 10.-re. Bár ez nem tűnik annyira soknak, azért ha belegondolunk, hogy már aranylemezre is került a program, kicsit furcsának érződik. Mégis mit lehet még kalapálni egy olyan programon, amely a köznyelv szerinti értelmezésben már kész van? Erre az alábbi hírközlésük ad választ:
Helló mindenkinek!
A mai napon úgy döntöttünk, hogy a Cyberpunk 2077 megjelenését 21 nappal elhalasztjuk. Az új dátum december 10.
Valószínűleg, most sok érzelem és kérdés kavarog bennetek, tehát mindenek előtt fogadjátok legmélyebb sajnálatunkat!
A jelenlegi legnagyobb kihívás számunkra az, hogy a játékot mostani generációra, következő generációra és számítógépre is szállítsuk, egyszerre, ugyanabban az időben. Ez az követeli tőlünk, hogy egyszerre 9 különböző verziót készítsünk és teszteljünk (Xbox One/X, Xbox Series X/S, Ps4/Pro, PS5, Stadia, számítógép), mindezt úgy, hogy otthoni munkavégzés van. Miközben a Cyberpunk 2077 készült, majdnem átalakult a következő generáció egyik nyitócímévé. Biztosra kell mennünk, hogy minden jól és flottul működik. Tudjuk, hogy hihetetlennek hangzik, hogy 21 nap már mit számít egy ekkora projektnél, de higgyétek el, számít!
Néhányatokban bizonyára felmerül a kérdés, hogy hogyan is lehetséges ez, annak fényében, hogy a játék már aranylemezre került. A tanúsítvány megszerzése, vagy az „aranyra kerülés” azt jelenti, hogy a játék készen áll, be lehet fejezni, minden tartalom benne van. De ez nem jelenti azt, hogy a munka vagy a minőség javítása véget érne. Épp ellenkezőleg! Ez az az időszak, amikor sok javítás készül a játékhoz, amelyek aztán első napos frissítés formájában lesznek elérhetőek. Ez az az időszak, amit mi rosszul számoltunk ki.
Érezzük, hogy egy csodálatos játék van a kezünkben, és hajlandóak vagyunk minden döntést meghozni, még a legnehezebbeket is, ha az azt eredményezi, hogy olyan játékot fogtok kapni, amibe beleszerettek.
Tisztelettel:
Adam Badowski és Marcin Iwiński
Tehát amint látható, igazából nem a megjelenő játékot kalapálják, hanem az első napos frissítést. Nem vagyok erről a legjobb véleménnyel igazából. Ha már ennyit tologatták arra hivatkozva, hogy javítják, akkor miért kell még 3 hetet tolni azért, hogy az első napos frissítés jobb legyen? Az internet igazából túl kényelmessé teszi a fejlesztőket szerintem. A másik problematikám pedig az, hogy ha ennyire nem tudják belőni, mennyire van kész a játék, akkor minek mondanak egyáltalán megjelenési dátumot? Sokan előrendelték már, és velük azért eléggé nagy kiszúrás ez a közel egy éves csúszás. Ráadásul aki esetleg a jelenlegi generációra vette, és azonnal vált a következőre, az tök feleslegesen vette meg még év elején.
Ezzel az újabb – remélhetőleg utolsó – csúsztatással immár harmadjára lett eltolva a megjelenési dátum. Eredetileg még áprilisban kellett volna megjelennie. Akkor a vírusra hivatkozva csúsztatták el szeptemberre, majd onnan novemberre, most pedig decemberre. Én úgy vélem, hogy talán túl nagy nyomás alatt vannak a fiúk és lányok ezzel a játékkal kapcsolatban. Mindenkinek meg akarnak felelni, de ez egyszerűen lehetetlen. Ennek oka ez a rossz kommunikáció is: már az első után bizonytalan időre kellett volna halasztani, mert ez így kezd átmenni kabaréba, és olyan elvárások lesznek vele szemben támasztva, amelyeket akkor sem fog tudni teljesíteni, ha tökéletes lesz. Igazából csak a programozókat sajnálom, akik kötelezően túlóráznak már. Tudom, kapnak érte kompenzációt, de elméletileg azért lett ez elrendelve, hogy időre kész legyen. Ráadásul volt olyan munkatárs, aki a hírekből értesült a csúszásról, akárcsak az egyszerű halandók.
Summázva: remélhetőleg többször nem fogják már elhalasztani a megjelenést. Az új dátum jelenleg december 10., de mi már semmit sem veszünk biztosra.
Ti mit gondoltok? Szomorúak vagytok a csúszás miatt? Szerintetek lesz még? Valóban szükség van erre egyáltalán? Véleményeiteket osszátok meg velünk!
Ha munkát keresel: Jobsora
Előző játékos cikkünk: |
Among Us továbbfejlesztve |