Az olvasottság nem publikus.

Digital Reality Magazine

  • Játék
  • Film
  • Zene
  • Tech
  • Offline
  • Kapcsolat
Életünket és vérünket a Cyberpunkért

Életünket és vérünket a Cyberpunkért

Csak nem éppen önkéntesen

A CD Projekt Red – bár korábban megígérte, hogy nem fogja fizetetlen túlóráztatni munkásait –, most mégis kénytelen megszegni a szavát.

cyberpunk-2077-johnny-silverhand-4k-wallpaper-6759431594008906-scaled.jpg

Annak érdekében, hogy a Cyberpunk 2077 időre elkészülhessen, az alkotóknak heti 6 napot kell dolgozniuk –jelentette be a játékfejlesztő cég az alkalmazottaknak. Annak dacára, hogy korábban többször is hangsúlyozták, hogy erre nem kerülhet sor. Nyilvánvalóan azért volt szükség erre a lépésre, mert nem akarták újfent elhalasztani a megjelenést november 19-ről.

A stúdió társalapítója, Marcin Iwiński 2019-ben kétszer is nyilatkozott arról, hogy hogyan kívánják ezeket a túlórákat kezelni. Egyszer úgy fogalmazott, hogy „humánusabbak kívánunk lenni, és az embereket tisztelettel kívánjuk kezelni”. Ezek alapján úgy tűnt tehát, hogy kötelező túlórákat nem fognak bevezetni a cégnél.

Habár a CD Projekt Red nem határolódott el teljesen a túlórától mint lehetőségtől, az alkalmazottaknak folyamatosan az volt kommunikálva, hogy bármikor nemet mondhatnak rá. A Kotakunak adott interjújában Iwiński úgy fogalmazott, hogy a stúdiónak saját „nem kötelező túlórás irányelve” van, amely annyit tesz, hogy bár felkérhetik az alkalmazottat túlóra elvégzésére, az bármikor nemet mondhat rá, mivel „nem kötelező”. Az idézőjeles részek Iwiński saját szavai.

Már idén januárban látszódott, hogy a cég nem lesz képes betartani dolgozóinak tett ígéretét. Ez kiderült a Polygon birtokába jutott befektetői hívásból, amikor arról kérdezték a vezetőket, hogy a fejlesztőcsapatuk képes lesz-e elkerülni a fizetetlen túlórák igénybe vételét – Adam Kiciński, a cég ügyvezető igazgatója erre nemleges választ adott. Úgy fogalmazott, hogy „próbáljuk keretek közé szorítani ezeket a túlórákat, de már a végső szakaszban járunk. Próbálunk reálisak maradni, de sajnos nem tudjuk elkerülni”.

goenglish_com_underthegun_1.gif

A Bloomberg birtokába jutott e-mail szerint a CD Projekt Red egy másik vezetője, Adam Badowski hasonló kifogásokkal élt, arra utalván, hogy a cégének egyszerűen nincs más lehetősége, mint hogy keményebb munkát írjon elő az alkalmazottaknak annak érdekében, hogy a meglévő hibákat ki tudják javítani a játékban. Mindezt úgy, hogy egy, a CD Projekt Rednél dolgozó munkatárs Bloombergnek adott nyilatkozata alapján vannak olyanok a cégnél, akik már „cirka egy éve” éjjel és hétvégente is dolgoznak a programon.

– Döntésem minden következményét vállalom – írta egy e-mailjében Badowski. – Nagyon jól tudom, hogy ez szembemegy mindazzal, amit korábban mondtunk az ilyen típusú túlórákról. Szintén ellentmond a saját hitemnek is ezen a téren: hogy a fizetetlen túlóra sohasem lehetne a válasz. De már kipróbáltunk minden egyes alternatívát, hogy kezeljük a helyzetet – zárta a nyilatkozatot. Azonban arról nem esett szó, hogy tulajdonképpen mire is gondolt alternatívák alatt.

A Cyberpunk 2077 eredetileg idén április 16-án kellett volna, hogy megjelenjen, azonban a stúdió eltolta a megjelenést szeptember 17-re, azzal az indoklással, hogy „több idő kell a javításokhoz, és ahhoz, hogy tökéletesre csiszolják” a játékot. A CD Projekt Red később ismét elhalasztotta a megjelenést, akkor november 19-re, azt a magyarázatot adva, hogy a fejlesztőcsapatnak még egy kis időre van szüksége ahhoz, hogy „keresztülrágják magukat mindenen, kiegyensúlyozzák még a játékmechanikákat, és rengeteg hibát kijavítsanak”. Ahogy már a cikk elején is említettem, valószínűleg azért nyúltak a szóban forgó nem túl jó megoldáshoz a CD Projekt Rednél, mert nem akarták újfent elhalasztani a megjelenést, holott arra lenne szükség. Én mint játékos nagyon várom már, hogy rátehessem a kezemet, de azt kell, hogy mondjam, nem azon az áron, hogy közben halálra dolgoztatják az alkalmazottakat – ráadásul ingyen és bérmentve.

Ti mit gondoltok erről? Örültök, hogy nem halasztják tovább? Esetleg erről az egyre gyakoribb tendenciáról –fizetetlen túlóra (angolul crunch) – hallottatok már? Véleményeiteket osszátok meg velünk!

Forrás: The Verge

Szerk.: Időközben felhívták rá a figyelmünket, hogy nem fizetetlen túlóráról van szó. Lengyelországban, ahol a cég székhelye is van, a törvény 100%-os túlóra pénzt ír elő. Ezen felül a CD Projekt Red-nél azt nyilatkozták nem régiben, hogy a cég bevételeinek a 10% szét fogják osztani az alkalmazottak között. Így már azért talán egy fokkal elviselhetőbbek azok a túlórák, még ha nem is olyan egészségesek.

facebook-flat-vector-logo-400x400.png twitter-logo.png instagram_app_large_may2016_200.png youtube-logo-full_color.png
Előző játékos cikkünk:

Discord az egekben!

among-us-discord-1200x675.jpg

 

2 komment játék offline 2020 crunch Cyberpunk 2077 CD Projekt Red Tovább
Életünket és vérünket a Cyberpunkért Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Ez nem a Thor-féle Ez nem a Thor-féle
  • Playstation-dömping Playstation-dömping
  • A történelmi hűség és annak hiánya A történelmi hűség és annak hiánya
  • Vissza a gyökerekhez Vissza a gyökerekhez
  • A totális háború ideje még nem jött el A totális háború ideje még nem jött el

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalrealitymagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr5716222624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odamondó 2020.10.03. 13:56:56

Fizetetlen túlóra Európában? Azt valaki mesélje el nekem hogyan lehetséges... egyszerűen képtelenségnek tartom.

Közben elolvastam a techspotos cikket: konkrétan dupla fizetést kapnak a fejlesztők a 6 napos hetekért.
Válasz erre 

Astur 2020.10.03. 15:14:43

Köszönjük az észrevételt, javítottuk a cikket! Sajnos meglepődnél mennyien nem fizetnek a túlóráért és mennyire bevett gyakorlat az ilyen. Még ha a törvény és az EU nem is engedi meg.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook Twitter Instagram

Hirdetés

Digital Reality Magazine

Játék, film, zene vagy a tech világról szeretnél tudni? Jó helyen jársz! Események, élménybeszámolók, tesztek és hírek várnak rád itt a Digital Reality Magazine-nál. Hetente megjelenő friss hírekkel/cikkekkel naprakész lehetsz. Reméljük, megtalálod nálunk a számításaidat, kattints a követés gombra, hogy elsőként értesülj az új bejegyzésekről! DRM team

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Top 10

  1. A magyar játékipar fénykora
  2. Vakok közt Momoa a király
  3. Az élet a legjobb(?) forgatókönyvíró
  4. Ami hiányzik a képregényfilmekből
  5. Hát... ez nem sikerült
  6. Honnan jött és hova tart a VR?
  7. Hogyan legyen okos az okostelefon?
  8. „A Császár nevében: Hulljon a férgese!„
  9. Harmadik típusú találkozások
  10. Emlékek

Archívum

  • 2022 november (2)
  • 2022 szeptember (1)
  • 2022 július (1)
  • 2022 május (3)
  • 2022 április (3)
  • 2022 január (1)
  • 2021 november (1)
  • 2021 október (1)
  • 2021 szeptember (7)
  • 2021 augusztus (5)
  • 2021 július (3)
  • Tovább...
süti beállítások módosítása
Dashboard