Az olvasottság nem publikus.

Digital Reality Magazine

  • Játék
  • Film
  • Zene
  • Tech
  • Offline
  • Kapcsolat
Sims 2D-ben

Sims 2D-ben

This War of Mine

productphotoheader_openingnewtemplate.jpg

"In modern war... you will die like a dog for no good reason"
Ernest Hemingway

Fogad minket az idézet a játék indítása után, majd a főmenüben találjuk magunkat. Egyszerű, de hatásos kezdés és ez a minimalizmus jellemző az egész játékra. Nincs is ennél többre szükség, a 11 bit studios így próbálja közvetlen módon tudtunkra adni a háború borzalmait.
Az enyhén rajzolt, skicces hatású grafika a zenei aláfestéssel karöltve eszméletlen nyomasztó hatással van a játékosra az első pillanattól kezdve. A sötét tónusú és szélsőségesen kontrasztos képi világával ez a darab is jó példa az indie fejlesztők kreativitására, ha a hangulatkeltésről van szó.

Új játékot indítva egy oldalnézetes sandbox jellegű játékmenetet kapunk, ahol a történetet mi magunk alkotjuk. Egyetlen feladatunk van: civil szereplőinket irányítva kell túlélni a borzalmakat a háború végéig. Azt, hogy hogyan és meddig, nem tudjuk, semmilyen narratíva nincs a játékban és tutorialt sem kapunk a kezdéshez, mindent a hibáinkból kell megtanulnunk.

A játékmenet napokra van bontva, illetve azon belül nappali és éjjeli szakaszra osztott.
Nappal a karaktereink szükségleteit kell kielégítenünk amolyan sims-esen, illetve a menedékül szolgáló házunkat is fejleszthetjük. Éhség, fáradtság, betegség, sérülések a problémák egy része, amikkel szembe kell néznünk. "Bázisunkat" komfortosabbá tehetjük, illetve fel kell készítenünk a külső támadásokra, zord időjárásra.

this-war-of-mine-7.jpg

Éjjel pedig elindulhatunk egyvalakivel nyersanyagokat kutatni, míg a többiek alszanak vagy birtokunkat őrzik. Bukkanhatunk elhagyatott, vagy békés civilekkel lakott házakra, de előbb-utóbb valaki fegyverrel fogja utunkat állni a túlélést jelentő zsákmányhoz.
Itt kezd a játék érdekes lenni. Ugyanis döntéseink kihatnak a karakterek lelki állapotára, így nem viselkedhetünk felelőtlenül. Ha egy másik civil életének kiontására kényszerülünk, az súlyos depresszióba dönti hősünket.

Tehát a mentális leépüléssel is küzdenünk kell, ami a fizikai szükségleteknél nehezebben kezelhető. A morált hétköznapi apróságokkal is igyekezhetünk fenntartani, mint a kávé vagy a cigaretta, illetve karaktereink egymást is képeseket átsegíteni a nehéz időkön.

Rendkívül szigorú a játék, folyamatosan nyersanyaghiányban vagyunk, a nappal és éjszaka gyors váltása miatt sokszor nincs mindenre elég időnk, és véletlenszerű események is ellenünk dolgoznak.

Indie játékhoz képest rengeteg lehetőséget kapunk. A fegyverektől és a lootolást segítő eszközöktől kezdve craftolhatunk akár még rádiót is, hogy információkat szerezhessünk a külvilágról. Továbbá kereskedhetünk más civilekkel, döntési helyzetekbe kerülünk, hogy kinek segítünk vagy kit fogadunk be közösségünkbe.
Rendelkezik még a játék egy tényleges sandbox móddal is, ahol mi készíthetjük a térképet, választhatjuk ki az induló karaktereket, stb.

unnamed.jpg

Fontos még megemlíteni a játékhoz készült "War Child Charity" DLC-t is, ami graffiti művészek alkotásait adja a játékhoz és teszi gyűjthetővé. A készítők az ebből befolyt összeget pedig 100%-ban a War Child részére ajánlják fel, akik háborús területeken élő gyermekeknek próbálnak segíteni.

Összegezve a fentieket: egy részletgazdag, izgalomban és váratlan fordulatokban bővelkedő játékról van szó. Aki kedveli a komor, komolyabb gondolatokat ébresztő játékokat, annak mindenképp csak ajánlani tudom ezt a darabot.

Szólj hozzá! indie játék war 2014 2D war child Tovább
Sims 2D-ben Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • A Fenegyerek újra támad A Fenegyerek újra támad
  • Magas szintű fúzió Magas szintű fúzió
  • Horizon a horizonton Horizon a horizonton
  • Egy szelet Netflix Egy szelet Netflix
  • Bérgyilkosság még egyszer utoljára Bérgyilkosság még egyszer utoljára

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalrealitymagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr518694370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook Twitter Instagram

Hirdetés

Digital Reality Magazine

Játék, film, zene vagy a tech világról szeretnél tudni? Jó helyen jársz! Események, élménybeszámolók, tesztek és hírek várnak rád itt a Digital Reality Magazine-nál. Hetente megjelenő friss hírekkel/cikkekkel naprakész lehetsz. Reméljük, megtalálod nálunk a számításaidat, kattints a követés gombra, hogy elsőként értesülj az új bejegyzésekről! DRM team

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Top 10

  1. A magyar játékipar fénykora
  2. Vakok közt Momoa a király
  3. Az élet a legjobb(?) forgatókönyvíró
  4. Ami hiányzik a képregényfilmekből
  5. Hát... ez nem sikerült
  6. Honnan jött és hova tart a VR?
  7. Hogyan legyen okos az okostelefon?
  8. „A Császár nevében: Hulljon a férgese!„
  9. Harmadik típusú találkozások
  10. Emlékek

Archívum

  • 2022 november (2)
  • 2022 szeptember (1)
  • 2022 július (1)
  • 2022 május (3)
  • 2022 április (3)
  • 2022 január (1)
  • 2021 november (1)
  • 2021 október (1)
  • 2021 szeptember (7)
  • 2021 augusztus (5)
  • 2021 július (3)
  • Tovább...
süti beállítások módosítása
Dashboard