Az olvasottság nem publikus.

Digital Reality Magazine

  • Játék
  • Film
  • Zene
  • Tech
  • Offline
  • Kapcsolat
Még a végén tényleg?

Még a végén tényleg?

Cyberpunk 2077-hírek

Az Úr 2020. évének november 23-a van, és abban az örömteli helyzetben vagyunk jelenleg, hogy nem jelentettek be újabb halasztást a lengyelek a Cyberpunk 2077-tel kapcsolatban. Azaz most már lassan el lehet kezdeni reménykedni, és számolni a napokat december 10-ig, amikor is végre valahára be fog mutatkozni a játék!

cb66c540-cyberpunk-2077-general.jpg

A fenteik örömére/fényében(?) még egy adag technikai jellegű információval megdobtak minket. Ezek főleg a videókártyát és a grafikát érintő hírek. Rögtön az első egy táblázat, amelyben összefoglalták nekünk, hogy milyen vasra is lesz szükség ahhoz, hogy teljes pompájában futtatni tudjuk a játékot. Igen, igen, korábban már kiadtak egy gépigény-nyilatkozatot, de valljuk be őszintén, az annyira alacsony volt, hogy túl szép volt ahhoz, hogy igaz legyen. Szinten mindenki biztos volt benne, hogy az egy legjobb esetben is közepes igényt jelentett, figyelembe véve a játékból származó felvételeket, amelyek alapján igencsak igényes grafikára számíthatunk majd. De nem is húzom tovább a szót, itt látható, hogy mire is lesz szükségünk:

16_9_en_3-_02qt7qdkx3b50kqk.jpg

Amennyiben egy kellemes 1080p-s felbontást preferálunk a mostanság igencsak népszerű sugárkövetés technológia nélkül, nem kell majd a házunkat is eladni a fejünk felül. Szerény véleményem szerint a többség, legalábbis hazánkban, ezt fogja magának becélozni, és abszolúte nem durvák ezen a szinten az elvárások. Nem úgy, mint a 4K és sugárkövetés (röviden, tömören, a szakmaiságot mellőzve mi is ez: szebbek a fények, árnyékok, eszméletlenül jól néz ki a tükröződés, azaz a gazdag ember luxusa) bekapcsolása mellett. Ott azért az RTX3080-as videó kártyát kicsit túlzásnak érzem. Régen azért ha egy csúcskategóriás hardvert vett az ember, el kellett telnie pár évnek, mire az valamilyen formában megjelent az igények között. Most még szinte meg sem jelent, de már az ajánlott kategóriában szerepel. Nekem (és persze a pénztárcámnak) ez nem kicsit fájó pont. Főleg, ha a jövőben ez állandó szokásává fog válni a programozóknak.

A másik hír szintén a sugárkövetéssel, azaz a ray tracinggel kapcsolatos. Kiderült ugyanis, hogy megjelenése napján a játék ezt módot nem fogja támogatni az AMD legújabb kártyáinál. Habár sokak számára ez lényegtelennek tűnhet, azért egy ennyire várt játéknál, amit ráadásul a finomhangolásokra hivatkozva többször is halasztottak már, talán elvárható lenne, hogy ne csak az NVIDIA igényeket szolgálja ki. Főleg, hogy a konkurencia is képes fizikailag erre. (Még ha annyira magas minőségben nem is, mint a zöldek.) Egy hangyányit kiszúrásnak érzem én ezt a vörösökkel szemben, főleg hogy végre felső kategóriában is ki tudtak állítani egy versenyképes hardvert az új RX 6000-es szériával. Árban is megfelelően pozícionáltak, szóval tényleg egy reális alternatívát nyújtanak hosszú évek után. Erre közlik, hogy ja, az amúgy egyik legfelkapottabb grafikai újítást az egyik legjobban várt játék nem fogja támogatni az esetükben. Hiszem, hogy nem egy ember például most fejlesztené a gépét – aki persze teheti –, de így az AMD-től lehet pont ennek okán fog elfordulni. A mai rohanó világban ez szerintem elég nagy luxus. Bár a CD Projekt Red mindenkit megnyugtatott, hogy az AMD-vel folynak a tárgyalások, hogy mihamarabb megoldás szülessen erre a problémára, úgy vélem, ennyi csúszással ezt is igazán megoldhatták volna.

Egészen pontosan egy Twitter-kérdés okán derült fény erre a turpisságra. Az alábbi beszélgetés zajlott le tudniillik:

„Hello Marcin, mi a helyzet RT (sugárkövetés) kapcsán az új AMD kártyákkal?”

„Nem a megjelenés napján, de szorosan együttműködünk az AMD-vel, hogy mihamarabb elérhetővé tegyük ezt a funkciót.”

A kérdést egy átlagos Twitter-felhasználó tette fel, a választ pedig a CD Projekt Red globális közösségi fejese adta. Így mondhatjuk, hogy a forrás megbízható. Az, hogy ennek közlése mennyire volt profi, mindenki döntse el maga (nem volt az!).

Végezetül egy Night City Wire-ös hír. Ezekben a kis szösszenetes videóikban a fiúk és lányok különböző finomságokkal és hírekkel igyekeztek fenntartani az érdeklődést a játék iránt. Sikerrel, ha őszinték akarunk lenni. Nos, sajnos vagy szerencsére a legutóbbi, ötödik rész volt az utolsó a hírek szerint. Azaz, ha minden igaz, tényleg a sarkon van már a megjelenés, ami jelen állapot szerint december 10. lesz. Tehát cirka 2 hetet kell még valahogy kibírni, hogy rátehessük a mancsunkat a játékra, és megbizonyosodjunk róla, hogy valóban megérdemli azt a hírverést, amit csaptak körülötte. Én azon a véleményen vagyok, hogy annak lehetetlen lesz megfelelni, még ha tökéletes is lesz a játék. Félreértés ne essék, tuti valami jót és forradalmit raktak össze, de a kommunikáció miatt szinte irreálisak lassan az elvárások, így lehet hogy bele fognak roppanni. 3 hét múlva minden kiderül! Akiket esetleg érdekelnek az eddigi Night City Wire részek, azok számára itt egy lista róluk:

  • Night City Wire 1. rész
  • Night City Wire 2. rész
  • Night City Wire 3. rész
  • Night City Wire 4. rész
  • Night City Wire 5. rész
  • Night City Wire Xbox Series X és One X bemutató
  • Night City Wire speciális orosz kiadás

Utolsó utáni hír morzsa: állítólag pár változata már kikerült a játéknak a piacra, és többen már lövik is le a poénokat a történetről és a játékról a neten! Szóval aki szereti a meglepetéseket, az csak óvatosan! Úgy néz ki vannak, akiknek lételemük mások örömének elrontása.

Ti örültök hogy végre valahára megjelenik a játék? Elsők között fogjátok kipróbálni? Az AMD-s hír miatt csalódottak vagytok? Véleményeiteket osszátok meg velünk!

 

Ha munkát keresel: Jobsora

fb.png tw1.png yt.png in.png
Előző cikkünk:
Csodahibrid
unnamed_1_1.jpg
Szólj hozzá! játék spoiler 2020 sugárkövetés AMD cyberpunk 2077 NVIDIA CD Projekt Red ray tracing night city wire Tovább
Még a végén tényleg? Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Ez nem a Thor-féle Ez nem a Thor-féle
  • Magas szintű fúzió Magas szintű fúzió
  • Sony VR – második rész Sony VR – második rész
  • Bolyhoska a Total Warban Bolyhoska a Total Warban
  • B mint Bebop B mint Bebop

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalrealitymagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr9816296640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook Twitter Instagram

Hirdetés

Digital Reality Magazine

Játék, film, zene vagy a tech világról szeretnél tudni? Jó helyen jársz! Események, élménybeszámolók, tesztek és hírek várnak rád itt a Digital Reality Magazine-nál. Hetente megjelenő friss hírekkel/cikkekkel naprakész lehetsz. Reméljük, megtalálod nálunk a számításaidat, kattints a követés gombra, hogy elsőként értesülj az új bejegyzésekről! DRM team

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Top 10

  1. A magyar játékipar fénykora
  2. Vakok közt Momoa a király
  3. Az élet a legjobb(?) forgatókönyvíró
  4. Ami hiányzik a képregényfilmekből
  5. Hát... ez nem sikerült
  6. Honnan jött és hova tart a VR?
  7. Hogyan legyen okos az okostelefon?
  8. „A Császár nevében: Hulljon a férgese!„
  9. Harmadik típusú találkozások
  10. Emlékek

Archívum

  • 2022 november (2)
  • 2022 szeptember (1)
  • 2022 július (1)
  • 2022 május (3)
  • 2022 április (3)
  • 2022 január (1)
  • 2021 november (1)
  • 2021 október (1)
  • 2021 szeptember (7)
  • 2021 augusztus (5)
  • 2021 július (3)
  • Tovább...
süti beállítások módosítása
Dashboard