Az olvasottság nem publikus.

Digital Reality Magazine

  • Játék
  • Film
  • Zene
  • Tech
  • Offline
  • Kapcsolat
Csempészek és kalandorok

Csempészek és kalandorok

A 2018-as év kiemelkedő társasjátékai

Valamilyen úton-módon a legtöbben játszottunk még ifjúkorunkban társasjátékokkal, legyen az a világot meghódító Monopoly, a szocreál Gazdálkodj okosan!, vagy egy egyszerű Ki nevet a végén?. Ugyan sokáig háttérbe szorult, de már jó pár éve reneszánszát éli a társasozás, és évről-évre megjelennek egészen kiváló darabok, amik remek kikapcsolódást nyújthatnak mind családilag, mind baráti körben.
bg.jpg

2018_sdj.jpgA Spiel des Jahres, azaz Az Év Játéka díjat már 1979 óta ítélik oda minden évben egy-egy társasnak (egyébként viszont a jelöltek listája csak 2005 óta nyilvános). Természetesen mindegyik díjazott valamilyen módon kiemelkedő, de csak kevés van, aminek sikerül fenntartania a népszerűségét – erre a legjobb pozitív példa talán a 2010-es év nyertese, a Dixit.

dixit.jpg

A 2018-as évben a Plan B Games által kiadott Azul lett a befutó, Michael Kiesling alkotása (aki többek közt az 1999-es Év Játékának, a Tikalnak is társszerzője volt). Ez egy absztrakt játék, ami annyit tesz, hogy nincs konkrét tematikája/története, a szabálya pedig relatíve egyszerű. A feladatunk benne az, hogy a középen lévő korongokra véletlenszerűen lesorsolt csempéket két lépcsős logikai gondolkodással elhelyezzük a saját játéktáblánkon található 5×5-ös négyzetbe, minél több pontot szerezve.

azul2-1535x1140.jpg

Kettőtől négy játékosig játszható (összesen négy játéktábla jár hozzá), és a szabályai valóban könnyen elsajátíthatóak, a játéktér átlátható. Praktikus lehet azoknak, akik szeretik a kevésbé pörgős, inkább gondolkodós társasokat – mindazonáltal az Azul játékideje így is rendszerint belefér háromnegyed órába.

Nemrég megjelent egy újabb verziója is, az Azul: Stained Glass of Sintra, ami egy teljesen különálló játék – alapvető mechanizmusában megegyező, de valamivel komplexebb.

(Az azul egyébként portugálul és spanyolul szimplán kéket jelent, de a játék nevét az azulejókról, az Ibériai-félsziget épületein jellegzetes színes csempékről kapta.)


Ne feledkezzünk meg azonban az idei év jelöltjeiről sem, ezek a Luxor és a The Mind.

A Luxor (a korábbi, azonos című játéktól is megkülönböztetendő, Az elfeledett kincsek alcímmel), a többek közt a 2016-ban Év Játékának jelölt Karubát is elkövető Rüdiger Dorn alkotása. Ahogyan egyre több modernkori játék, ez is a Kickstarteren indult, a különlegessége pedig az, hogy míg a mostani játékok kifejezetten kerülik a klasszikus dobok-lépek mechanizmust, a Luxor pontosan erre épül. Nem túl meglepő módon, tematikáját tekintve Egyiptomba kalauzol: kalandorbábukkal kell egy piramis belsejébe, szarkofágokhoz eljutnunk, miközben igyekszünk az útközben felszedett lapkákból minél több pontot összegyűjteni. Ezt is 2-4 fő játszhatja, és szintén nagyjából 45 percet vesz igénybe.

luxor-juego-de-mesa.jpg


A The Mind – magyar alcímén Érezz rá! – egy ezektől teljesen eltérő társas. Ebben a Wolfgang Warsch fejlesztette játékban elméletileg a feladatunk az egymásra hangolódás, másrészről (ténylegesen) pedig az, hogy a kezünkben lévő lapokat a játékostársakkal való kommunikáció teljes hiányában is sikerüljön növekvő sorrendben lehelyezni. A pakli 1-től 100-ig tartalmazza az összes egész számot, amiből mindig egyre többet fogunk kiosztani a játékosoknak, az aktuális szintnek megfelelően. A szinteket minél kevesebb hibával kell megoldani, közösen, tehát ez a társas az egymással való versengés helyett kooperatív. Mindössze röpke 15-20 perc alatt lejátszható, leginkább koncepciójában érdekes játék, 2-6 személy részére.

mind.jpg

Reméljük, jövőre is találkozunk hasonlóan jó játékokkal, addig is boldog újat mindenkinek!

facebook-flat-vector-logo-400x400.png twitter-logo.png instagram_app_large_may2016_200.png edit-your-video-before-uploading-it-with-youtubes-new-mobile-trimmer.jpg

 

Előző offline cikkünk:
Ilyen lehet egy orosz bunker? - szabadulószoba
Szólj hozzá! offline azul társasjáték luxor jelöltek 2018 spiel des jahres the mind Tovább
Csempészek és kalandorok Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • A Sony nem nyugszik A Sony nem nyugszik
  • Bolyhoska a Total Warban Bolyhoska a Total Warban
  • Horizon a horizonton Horizon a horizonton
  • B mint Bebop B mint Bebop
  • Koreától Svédországig Koreától Svédországig

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalrealitymagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr4714522448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook Twitter Instagram

Hirdetés

Digital Reality Magazine

Játék, film, zene vagy a tech világról szeretnél tudni? Jó helyen jársz! Események, élménybeszámolók, tesztek és hírek várnak rád itt a Digital Reality Magazine-nál. Hetente megjelenő friss hírekkel/cikkekkel naprakész lehetsz. Reméljük, megtalálod nálunk a számításaidat, kattints a követés gombra, hogy elsőként értesülj az új bejegyzésekről! DRM team

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Top 10

  1. A magyar játékipar fénykora
  2. Vakok közt Momoa a király
  3. Az élet a legjobb(?) forgatókönyvíró
  4. Ami hiányzik a képregényfilmekből
  5. Hát... ez nem sikerült
  6. Honnan jött és hova tart a VR?
  7. Hogyan legyen okos az okostelefon?
  8. „A Császár nevében: Hulljon a férgese!„
  9. Harmadik típusú találkozások
  10. Emlékek

Archívum

  • 2022 november (2)
  • 2022 szeptember (1)
  • 2022 július (1)
  • 2022 május (3)
  • 2022 április (3)
  • 2022 január (1)
  • 2021 november (1)
  • 2021 október (1)
  • 2021 szeptember (7)
  • 2021 augusztus (5)
  • 2021 július (3)
  • Tovább...
süti beállítások módosítása
Dashboard