Az olvasottság nem publikus.

Digital Reality Magazine

  • Játék
  • Film
  • Zene
  • Tech
  • Offline
  • Kapcsolat
„A Császár nevében: Hulljon a férgese!„

„A Császár nevében: Hulljon a férgese!„

Warhammer 40,000: Deathwatch

warhammer_40k_deathwatch_tyranid_invasion_soldiers_armor_weapons_109320_2560x1080.jpg

Manapság nehéz úgy léteznie az embernek a „gamer” világban, hogy legalább egy Warhammer játékról ne hallott volna. A Warhammer 40,000 az egyik olyan fantasy univerzum, amit számos háttértörténet, könyvsorozat, terepasztalos játék, szerepjáték és számítógépes játék támaszt alá. 2015-ben a Rodeo Games és a Games Workshop közreműködésével a franchise újabb taggal bővült. Ez nem más, mint a Warhammer 40,000: Deathwatch - Enhanced Edition. A Rodeo Games elsősorban iOS és Android alapú játékokkal foglalkozott, mint a Warhammer Quest és a Hunters sorozat. Ám a Games Workshopnak köszönhetően sikerült PC-re is átültetni ezt az univerzumot.

A Deathwatch típusát tekintve egy körökre osztott stratégiai játék. Játékmenete és harcrendszere hasonlít az XCOM-hoz. Megtervezzük karaktereink mozgását és cselekedeteit, majd átadva a kört az ellennek, várjuk azok kedves vagy épp agresszív reakcióját.

A játékban egy öt fős Space Marines csapatot kell irányítanunk a tyranida hordák ellen. A Space Marines legjobbjait, az úgynevezett Deathwatch rendház csatatestvéreit kell harcba vezetnünk. Ezen belül további hat rendház harcosai között válogathatunk, mégpedig a Blood Angels, Ultramarines, Drak Angels, Space Wolves, Imperial Fist és a Black Templar között. Ezt azért is fontos megemlíteni, mert minden rendház más-más specifikációval és különleges képességgel rendelkezik. A csaták során űrgárdistáink tapasztalati pontokat kapnak, amiket aktív és passzív képességeikre, életerőpontjaikra, pontosságukra, illetve kritikus sebzés esélyének növelésére költhetünk el. Nem utolsó sorban, maximum három felszerelést is vásárolhatunk embereinknek, amiknek igen-igen borsos ára van. Ha egy küldetés során valamely harcosunk elesik, nem hal meg, csak az addig összegyűjtött összes tapasztalat pontját elveszíti.

kep1.jpg

A játék 10 fejezetből áll. Fejezetenként 4 küldetést kell teljesítenünk. Minden küldetés előtt összeválogathatjuk a csapat tagjait, és hogy ki milyen felszereléssel szálljon alá az ütközetnek. A küldetések elején mindig kapunk egy kis összefoglaló történetet, hogy mire is számíthatunk. Ezeket nem érdemes figyelmen kívül hagyni, mert olykor segítséget nyújtanak, hogy mire várhatunk az adott misszió során. A küldetések elején a Watch Commander ismerteti a feladatunkat, majd indulhat is a vérengzés. Minden misszió után jutalmat kapunk. Valamilyen fegyvert vagy wargeart, amivel felszerelhetjük és erősíthetjük űrgárdistáinkat. Minden fejezet végén kapunk ajándékba egy warpackot, amiből véletlenszerűen kapunk további űrgárdistákat, illetve relic wargeareket és fegyvereket is. Továbbá minden küldetésért kapunk úgynevezett requisition pontokat, amiért további warpacket tudunk vásárolni.

kep2.jpg

Amit mindenképp érdemes megemlíteni, az a lenyűgöző grafika. A fejlesztők Unreal 4-es motort pakoltak a háttérbe, így akik már találkoztak a fejlesztők eddigi munkáival, azokat nem fogja nagy meglepetés érni. A karakterek jól kidolgozottak, a fegyverek és a felszerelések legapróbb részletekig megrajzoltak. A pályák kialakítása egy az egyben hozza a Warhammer hátborzongató hangulatát. Bármely sarkon vagy sötét zugban ott leshet  ránk a halál. A pályák kialakításában igazán kitettek magukért a fejlesztők. A fények realisztikusak, a xeno hordák által lerohant üres termek és barikádok lehangolóak; a tyranida kaptárok dohosak és nyirkosak. Tovább emeli még a hangulatot, hogy űrgárdistáink olykor beszélgetnek egymással. Kitárgyalják az Istencsászár és a saját véleményüket az ellenfélről. A formális beszélgetés mellett néha egy-egy vicces beszólás, baráti csipkelődés is elhangzik.

kep3.jpg

A játék legnagyobb pozitívuma, nem más, mint a taktika. Jól át kell gondolnunk döntéseinket és lépéseinket. Ugyanis a játék nem végletekben gondolkozik. Aki vérszomjasan tör előre, az hamar csak halott űrgárdistákat hagy maga után, mert csúnya nagy túlerőbe bele lehet szaladni. Viszont a „lassan járj, tovább élsz” taktikával sem érünk sokat, mert akkor szimplán lerohannak minket. A játékban jól meg kell fontolnunk mozgásunkat. Előrelátónak kell lenni; fontos a felderítés és a csapattársak védelme is. A tervezők jelentős mennyiségű tartalommal töltöttek meg a játékot. Rengeteg képesség között válogathatunk, amivel egyedivé és még hatékonyabbá tehetjük embereinket. Emellé sok-sok fegyver és felszerelés is párosul.

kep4.jpeg

Mindezek mellett a Deathwatch-nak sajnos akad pár negatívuma, amiket meg kell említeni. A játék egy idő után ismétlődővé válik. Sok küldetésen keresztül csak annyi a feladatunk, hogy űrgárdistáinkat eljuttassuk A pontból B pontba lehetőleg egy darabban. Ezeken a küldetéseken a különbség szinte csak az ellenfél száma és a pálya hossza szokott lenni. A játék másik, szembetűnőbb problémája az, hogy meglehetősen lassú. Lassan történek az események, lassan mozognak a karakterek, minden egyes támadást/interakciót külön, szinte már színpadiasan megmutat a játék.

A Deathwatch összeségében egy jól összeszedett, igényes stratégiai játék. Zseniálisan vissza adja a Warhammer 40,000 egyedi és misztikus világát a pályákon, a karaktereken és a harcon keresztül. Aki szereti ezt az univerzumot, és már valamilyen formában játszott ebben a világban (akár számítógépen, akár terepasztalon), annak nyugodt szívvel tudom ajánlani a játékot.

facebook-flat-vector-logo-400x400.png twitter-logo.png instagram_app_large_may2016_200.png youtube-logo-full_color.png

 

Előző játék cikkünk:
Hellblade: Senua’s Sacrifice
ninja-theory-pushes-the-edge-of-reason.jpg
2 komment játék stratégia warhammer games workshop warhammer 40k warhammer 40.000 2015 deathwatch Tovább
„A Császár nevében: Hulljon a férgese!„ Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Ez nem a Thor-féle Ez nem a Thor-féle
  • A Fenegyerek újra támad A Fenegyerek újra támad
  • Bolyhoska a Total Warban Bolyhoska a Total Warban
  • Egy szelet Netflix Egy szelet Netflix
  • Bérgyilkosság még egyszer utoljára Bérgyilkosság még egyszer utoljára

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalrealitymagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr713204079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.Démonmac1 2017.11.09. 19:57:27

Vagyis a "Space Hulk" újragondolva:)
Válasz erre 

Muad\\\'Dib 2017.11.10. 09:30:39

@Dr.Démonmac1:
Inkább space crusade. Emlékeim szerint a space hulk real time volt freeze lehetőséggel, a space crusade viszont tényleg körökre osztott.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook Twitter Instagram

Hirdetés

Digital Reality Magazine

Játék, film, zene vagy a tech világról szeretnél tudni? Jó helyen jársz! Események, élménybeszámolók, tesztek és hírek várnak rád itt a Digital Reality Magazine-nál. Hetente megjelenő friss hírekkel/cikkekkel naprakész lehetsz. Reméljük, megtalálod nálunk a számításaidat, kattints a követés gombra, hogy elsőként értesülj az új bejegyzésekről! DRM team

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Top 10

  1. A magyar játékipar fénykora
  2. Vakok közt Momoa a király
  3. Az élet a legjobb(?) forgatókönyvíró
  4. Ami hiányzik a képregényfilmekből
  5. Hát... ez nem sikerült
  6. Honnan jött és hova tart a VR?
  7. Hogyan legyen okos az okostelefon?
  8. „A Császár nevében: Hulljon a férgese!„
  9. Harmadik típusú találkozások
  10. Emlékek

Archívum

  • 2022 november (2)
  • 2022 szeptember (1)
  • 2022 július (1)
  • 2022 május (3)
  • 2022 április (3)
  • 2022 január (1)
  • 2021 november (1)
  • 2021 október (1)
  • 2021 szeptember (7)
  • 2021 augusztus (5)
  • 2021 július (3)
  • Tovább...
süti beállítások módosítása
Dashboard