Manapság nehéz úgy léteznie az embernek a „gamer” világban, hogy legalább egy Warhammer játékról ne hallott volna. A Warhammer 40,000 az egyik olyan fantasy univerzum, amit számos háttértörténet, könyvsorozat, terepasztalos játék, szerepjáték és számítógépes játék támaszt alá. 2015-ben a Rodeo Games és a Games Workshop közreműködésével a franchise újabb taggal bővült. Ez nem más, mint a Warhammer 40,000: Deathwatch - Enhanced Edition. A Rodeo Games elsősorban iOS és Android alapú játékokkal foglalkozott, mint a Warhammer Quest és a Hunters sorozat. Ám a Games Workshopnak köszönhetően sikerült PC-re is átültetni ezt az univerzumot.
A Deathwatch típusát tekintve egy körökre osztott stratégiai játék. Játékmenete és harcrendszere hasonlít az XCOM-hoz. Megtervezzük karaktereink mozgását és cselekedeteit, majd átadva a kört az ellennek, várjuk azok kedves vagy épp agresszív reakcióját.
A játékban egy öt fős Space Marines csapatot kell irányítanunk a tyranida hordák ellen. A Space Marines legjobbjait, az úgynevezett Deathwatch rendház csatatestvéreit kell harcba vezetnünk. Ezen belül további hat rendház harcosai között válogathatunk, mégpedig a Blood Angels, Ultramarines, Drak Angels, Space Wolves, Imperial Fist és a Black Templar között. Ezt azért is fontos megemlíteni, mert minden rendház más-más specifikációval és különleges képességgel rendelkezik. A csaták során űrgárdistáink tapasztalati pontokat kapnak, amiket aktív és passzív képességeikre, életerőpontjaikra, pontosságukra, illetve kritikus sebzés esélyének növelésére költhetünk el. Nem utolsó sorban, maximum három felszerelést is vásárolhatunk embereinknek, amiknek igen-igen borsos ára van. Ha egy küldetés során valamely harcosunk elesik, nem hal meg, csak az addig összegyűjtött összes tapasztalat pontját elveszíti.
A játék 10 fejezetből áll. Fejezetenként 4 küldetést kell teljesítenünk. Minden küldetés előtt összeválogathatjuk a csapat tagjait, és hogy ki milyen felszereléssel szálljon alá az ütközetnek. A küldetések elején mindig kapunk egy kis összefoglaló történetet, hogy mire is számíthatunk. Ezeket nem érdemes figyelmen kívül hagyni, mert olykor segítséget nyújtanak, hogy mire várhatunk az adott misszió során. A küldetések elején a Watch Commander ismerteti a feladatunkat, majd indulhat is a vérengzés. Minden misszió után jutalmat kapunk. Valamilyen fegyvert vagy wargeart, amivel felszerelhetjük és erősíthetjük űrgárdistáinkat. Minden fejezet végén kapunk ajándékba egy warpackot, amiből véletlenszerűen kapunk további űrgárdistákat, illetve relic wargeareket és fegyvereket is. Továbbá minden küldetésért kapunk úgynevezett requisition pontokat, amiért további warpacket tudunk vásárolni.
Amit mindenképp érdemes megemlíteni, az a lenyűgöző grafika. A fejlesztők Unreal 4-es motort pakoltak a háttérbe, így akik már találkoztak a fejlesztők eddigi munkáival, azokat nem fogja nagy meglepetés érni. A karakterek jól kidolgozottak, a fegyverek és a felszerelések legapróbb részletekig megrajzoltak. A pályák kialakítása egy az egyben hozza a Warhammer hátborzongató hangulatát. Bármely sarkon vagy sötét zugban ott leshet ránk a halál. A pályák kialakításában igazán kitettek magukért a fejlesztők. A fények realisztikusak, a xeno hordák által lerohant üres termek és barikádok lehangolóak; a tyranida kaptárok dohosak és nyirkosak. Tovább emeli még a hangulatot, hogy űrgárdistáink olykor beszélgetnek egymással. Kitárgyalják az Istencsászár és a saját véleményüket az ellenfélről. A formális beszélgetés mellett néha egy-egy vicces beszólás, baráti csipkelődés is elhangzik.
A játék legnagyobb pozitívuma, nem más, mint a taktika. Jól át kell gondolnunk döntéseinket és lépéseinket. Ugyanis a játék nem végletekben gondolkozik. Aki vérszomjasan tör előre, az hamar csak halott űrgárdistákat hagy maga után, mert csúnya nagy túlerőbe bele lehet szaladni. Viszont a „lassan járj, tovább élsz” taktikával sem érünk sokat, mert akkor szimplán lerohannak minket. A játékban jól meg kell fontolnunk mozgásunkat. Előrelátónak kell lenni; fontos a felderítés és a csapattársak védelme is. A tervezők jelentős mennyiségű tartalommal töltöttek meg a játékot. Rengeteg képesség között válogathatunk, amivel egyedivé és még hatékonyabbá tehetjük embereinket. Emellé sok-sok fegyver és felszerelés is párosul.
Mindezek mellett a Deathwatch-nak sajnos akad pár negatívuma, amiket meg kell említeni. A játék egy idő után ismétlődővé válik. Sok küldetésen keresztül csak annyi a feladatunk, hogy űrgárdistáinkat eljuttassuk A pontból B pontba lehetőleg egy darabban. Ezeken a küldetéseken a különbség szinte csak az ellenfél száma és a pálya hossza szokott lenni. A játék másik, szembetűnőbb problémája az, hogy meglehetősen lassú. Lassan történek az események, lassan mozognak a karakterek, minden egyes támadást/interakciót külön, szinte már színpadiasan megmutat a játék.
A Deathwatch összeségében egy jól összeszedett, igényes stratégiai játék. Zseniálisan vissza adja a Warhammer 40,000 egyedi és misztikus világát a pályákon, a karaktereken és a harcon keresztül. Aki szereti ezt az univerzumot, és már valamilyen formában játszott ebben a világban (akár számítógépen, akár terepasztalon), annak nyugodt szívvel tudom ajánlani a játékot.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Előző játék cikkünk: | |
Hellblade: Senua’s Sacrifice | |
![]() |