Az olvasottság nem publikus.

Digital Reality Magazine

  • Játék
  • Film
  • Zene
  • Tech
  • Offline
  • Kapcsolat
Látvány>tartalom?

Látvány>tartalom?

The Order 1886

steampunk_wallpaper_collage_by_tarayue1.jpg

Valószínűleg mindenki találkozott már a steampunk műfajjal valamilyen formában, de azért a biztonság kedvéért nézzük meg, hogy mi is a "gőzpunk":

Az 1980-as évek végétől megjelenő stílus, ami a művészetek minden formájában képviseli magát. Klasszikusan egy olyan alternatív jelen/jövőképet ábrázol, ahol az áram helyett egyéb technikai vívmányok hozzák el a híradástechnika forradalmát (gőzgépek). Persze rengeteg változata van, a steampunk elemek sokszor csak a körítést adják egy fantasy történetben, inkább az öltözékek, fegyverek, járművek külsejében mutatkoznak meg a stíluselemek. Az irodalom, filmművészet, játékipar egyaránt büszkélkedik példákkal.
Aki részletesebben is olvasna a témában, annak itt van a Wikipédia idevágó bejegyzése.

A fent említettekre hozott egy újabb példát a Ready at Dawn csapata, a The Order 1886 című játékukkal, ami hivatalosan február 20-án jelent meg. A Naughty Dog és a Blizzard stúdiójából kivált tagok 2003-ban alapítottak új céget, és eddig kisebb címeket tudnak felmutatni, amik főleg PSP-n jelentek meg. A The Order is a Sony-val karöltve készült el, nem véletlen PS4-exkluzív a játék.  

the_order_cinematic.png

Az alapsztori röviden annyi, hogy a játék alternatív valóságában, mutáció során létrejött egy új faj, akiket csak "half-breed"-ként emlegetnek. (Spoiler! Vérfarkasok...) Évszázadok óta háborúban állnak az emberekkel, akiket egy rend oltalmaz. Természetesen főhősünk is ennek a rendnek a tagja. A történet Londonban játszódik, ahol az ipari forradalom után, az emberek technikai előnyüket felhasználva kerekedhetnek felül a félvéreken. Így minden adott, hogy áltudományos tényeken alapuló fegyverekkel kaszaboljuk az ellent, miközben léghajók röpködnek az égen és ha ez nem lenne elég, még további fantasy elemek is tarkítják a játék világát. Faji és társadalmi súrlódások is jelen vannak a játékban, ugyanis a rend tagjai a felső 10.000 képviselői.
Izgalmasnak hangzik, bár kliséktől nem mentes és kérdés, milyen mélységekig hatol a játék a történetben, karakterekben.

A város atmoszférája nekem nagyon bejött, aki szereti a brit történelmet és kultúrát, magát a korszakot (és persze a steampunkot), azt valószínűleg megfogja ez a környezet. 

the_order_city_view.pngA játék legnagyobb erényei közé a grafikát sorolják, illetve a készítők filmes hangulatot próbáltak kiváltani a játékosból. Nos, a játék tényleg nagyon szép, közelről is jól kivehetők a repedések a falakon, a karakterek arcmimikái, vagy ahogy a szereplők haját, ruháját fújja a szél. De őszintén szólva nem láttam annyira szépnek, hogy hasra estem volna tőle. Ahhoz képest hogy egy "nextgen" gépről van szó, és egy olyan játékról, aminek célja kiaknázni a készülék adottságait, nem volt olyan szembetűnően szép, mint anno a Crysis.

Ami a filmes hatást illeti: szélesvásznú a játék, HUD nincs, több kameraszögből nézhetjük pl. ahogy a karakter lecsúszik a létrán, és rengeteg átvezető videó van (amiket persze nem lehet elnyomni, elvégre 2015-öt írunk).

the_order_bullet_time.png

Első ránézésre látszik, hogy egy "öszvér" játékról van szó: jól bevált quick time eventek, teljesen szokványosnak nevezhető TPS akció (fedezékrendszer, "blindfire" stb.), bullet time. Olvasgathatjuk a pályán megtalált újságcikkeket, tárgyakat vizsgálhatunk az analóg kar mozgatásával (mint az L.A. Noire-ban), zárakat törhetünk fel. Szóval van itt egy nagy adag Gears of War, Dishonored/Thief feeling, a kötelező Assassin's Creed-es platformos ugrálásokkal. Egyébként a mozgások szép folyamatosak, jó az irányítás és a célzás.
Nem találkoztam semmilyen egyedi játékelemmel, noha nem jutottam vele messzire (tekintve, hogy sokáig csak sétálni lehet, és szinte egyáltalán nincs érdemleges interakció, csőszerűek a pályák), de gyanítom hogy nem is nagyon van. Persze ez nem feltétlen baj, a Dying Lightban sincs, mégis jól működik, amit összegyúrtak. 
Kíváncsian vártam, vajon használja-e a játék a PS4 kontrollerén található touchpadet, de nem találkoztam ilyen résszel (számomra továbbra is teljesen értelmetlennek tűnik, hogy tettek rá). 

the_order_qte.png

Egyébként a játékban nincs fejlődési rendszer, se az utóbbi időkben nagy népszerűségnek örvendő co-op, a multiplayerről sem lehet sokat tudni. Őszintén szólva ezek engem annyira nem is érdekelnek, nem szeretem, hogy lassan már minden játékba beleerőltetnek RPG-elemeket. 

De ez egy "filmes hangulatú" játék, nem? Akkor itt úgyis a sztori fog hengerelni, ugye? Nem kizárt, de az 5-6 órás játékidő, amit rebesgetnek, kétségeket ébreszt bennem. Ne legyünk túl szigorúak, elvégre ez a készítők első nagy címe, ami ráadásul saját motort használ, de némileg elkeserítő, hogy a játék ára 18e forint körül mozog, és ki tudja mennyi DLC-vel próbálják majd foltozni, és persze milyen áron. Elvégre egy exkluzív játéktól elvárja az ember, hogy húzónév legyen, ehhez képest közelebb áll egy tech demo-hoz.
Remélem a jövőben nem ez lesz a tendencia, és szorít minden mást háttérbe a részletgazdag grafika.

Szólj hozzá! játék kaland 2015 Tovább
Látvány>tartalom? Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Ez nem a Thor-féle Ez nem a Thor-féle
  • A történelmi hűség és annak hiánya A történelmi hűség és annak hiánya
  • Vissza a gyökerekhez Vissza a gyökerekhez
  • A totális háború ideje még nem jött el A totális háború ideje még nem jött el
  • Egy szelet Netflix Egy szelet Netflix

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalrealitymagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr528414494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook Twitter Instagram

Hirdetés

Digital Reality Magazine

Játék, film, zene vagy a tech világról szeretnél tudni? Jó helyen jársz! Események, élménybeszámolók, tesztek és hírek várnak rád itt a Digital Reality Magazine-nál. Hetente megjelenő friss hírekkel/cikkekkel naprakész lehetsz. Reméljük, megtalálod nálunk a számításaidat, kattints a követés gombra, hogy elsőként értesülj az új bejegyzésekről! DRM team

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Top 10

  1. A magyar játékipar fénykora
  2. Vakok közt Momoa a király
  3. Az élet a legjobb(?) forgatókönyvíró
  4. Ami hiányzik a képregényfilmekből
  5. Hát... ez nem sikerült
  6. Honnan jött és hova tart a VR?
  7. Hogyan legyen okos az okostelefon?
  8. „A Császár nevében: Hulljon a férgese!„
  9. Harmadik típusú találkozások
  10. Emlékek

Archívum

  • 2022 november (2)
  • 2022 szeptember (1)
  • 2022 július (1)
  • 2022 május (3)
  • 2022 április (3)
  • 2022 január (1)
  • 2021 november (1)
  • 2021 október (1)
  • 2021 szeptember (7)
  • 2021 augusztus (5)
  • 2021 július (3)
  • Tovább...
süti beállítások módosítása
Dashboard