Az olvasottság nem publikus.

Digital Reality Magazine

  • Játék
  • Film
  • Zene
  • Tech
  • Offline
  • Kapcsolat
Sebesség mindenek felett!

Sebesség mindenek felett!

Avagy az idő gyakorlatilag tényleg pénz

Az Xbox Series X-nek igencsak gyors lesz az adatátvitele HDD és SSD között. A kérdés csak az, hogy mennyi is az az igencsak? Lássuk, Sonic vajon megirigyli, vagy Flash-nek van félnivalója?

A Microsoft — és nem mellesleg a Sony is — a következő generációs konzolokat egyértelműen az SSD-vel próbálja eladni a nagyérdemű számára. Mondhatni, minden a sebességről szól jelenleg. A villámgyors SSD megnyitja a lehetőséget az elképzelhetetlenül gyors játékindítás, valamint játékok közötti váltás előtt. Mindezt töltőképernyők nélkül!

Azonban van egy része, amit a marketingesek várhatóan nem fognak túlzottan hangsúlyozni. A múlt héten ugyanis írtunk róla, hogy a konzolhoz vásárolható 1 TB-os külső SSD ára eléggé borsos lesz majd — közel fele annyi, mint maga a konzol! Ennek egy választható alternatívája az USB 3.1-re csatlakoztatható HDD lesz. Azonban ennek hátránya, hogy a következő generációs játékokat nem lehet közvetlenül elindítani róla, csak a visszafele kompatibilis programokat. Így a felhasználóknak a HDD-n majd azokat a játékokat kell tárolniuk, amelyekkel éppen nem játszanak, ha pedig kedvet kapnak hozzájuk, akkor vissza kell majd másolni az SSD-re.

Az elmúlt napokban pár szerencsés tesztelő már a kezei közé kaparinthatta az új Series X-ek egyikét, és szerencsékre nem voltak restek azokat ízekre szedni. A legtöbb teszt a visszafele passzentos játékokra irányult, de azért kiderült pár érdekesebb információ is!

Az egyik ilyen Jeff Grubbtól, a Youtube-os tartalomkészítőtől származik. Ő ugyanis azt vette górcső alá, hogy mennyi időt is vesz igénybe a tárhelyről tárhelyre való másolás. A fentebb linkelt videóban emberünk az Assassin's Creed: Origins-t (amely 49 GB-os) másolgatta különböző feltételek mellett. És hogy mire jutott?

918c4d7a18e6b7b52ee79ffe7c5587be.jpg

Nos, az Origins másolása külső SSD-ről belső SSD-re 2 perc 18 másodpercet vett igénybe. Belsőről külsőre ez a művelet már 4 perc 33 másodperces volt. Azonban ami a számunkra a legfontosabb és legérdekesebb hír, hogy külső HDD-ről belső SSD-re a folyamat 7 perc 46 másodperc volt, visszafele pedig 10 perc 36 másodperc.

Na már most! Amire nekünk figyelmünket koncentrálnunk kell, az a harmadik időtartam! Ugyanis ha ezzel az eredménnyel együtt tudunk élni, akkor elkerülhető a méregdrága külső SSD beszerzése, mivel nagyjából 8 percet vesz igénybe, hogy a játék játszható állapotba kerüljön — szemben az SSD-s 2 perccel (tehát 6 perces difiről beszélünk). Feltételezvén azonban, hogy a kövi generációs játékok ennél jóval nagyobbak lesznek — közel 100GB — ez az idő felszaladhat akár 16 percre is.

Ez nem éppen az az álom, amellyel a Microsoft hiteget minket: várakozás nélkül azonnal játékba kerülni. De egy kis tervezéssel és türelemmel közel 100 ezer forintot spórolhatunk akár! Már amennyiben szükségünk lesz külső tárhelyre, amely szerintem a Microsoftnál nem lesz kérdés, lévén hogy a multis játékok nem kevés helyet foglalnak (lásd CoD).

Forrás: Destructoid

Ti hogy vagytok vele? SSD vagy HDD? Esetleg egyik sem, inkább a meglévő tárhelyre próbáltok majd hagyatkozni? Véleményeiteket osszátok meg velünk!

facebook-flat-vector-logo-400x400.png twitter-logo.png instagram_app_large_may2016_200.png youtube-logo-full_color.png
Előző játékos cikkünk:
Sötét földek gyülekeznek!
opt-5dbd56f7af7e5world-of-warcraft-shadowlands-expansion-announced.jpg
Szólj hozzá! microsoft tech 2020 SSD HDD XBOX Series X Tovább
Sebesség mindenek felett! Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • A Sony nem nyugszik A Sony nem nyugszik
  • Ez nem a Thor-féle Ez nem a Thor-féle
  • Magas szintű fúzió Magas szintű fúzió
  • Vissza a gyökerekhez Vissza a gyökerekhez
  • Timothée Chalamet hónapja Timothée Chalamet hónapja

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalrealitymagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr7016233674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook Twitter Instagram

Hirdetés

Digital Reality Magazine

Játék, film, zene vagy a tech világról szeretnél tudni? Jó helyen jársz! Események, élménybeszámolók, tesztek és hírek várnak rád itt a Digital Reality Magazine-nál. Hetente megjelenő friss hírekkel/cikkekkel naprakész lehetsz. Reméljük, megtalálod nálunk a számításaidat, kattints a követés gombra, hogy elsőként értesülj az új bejegyzésekről! DRM team

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Top 10

  1. A magyar játékipar fénykora
  2. Vakok közt Momoa a király
  3. Az élet a legjobb(?) forgatókönyvíró
  4. Ami hiányzik a képregényfilmekből
  5. Hát... ez nem sikerült
  6. Honnan jött és hova tart a VR?
  7. Hogyan legyen okos az okostelefon?
  8. „A Császár nevében: Hulljon a férgese!„
  9. Harmadik típusú találkozások
  10. Emlékek

Archívum

  • 2022 november (2)
  • 2022 szeptember (1)
  • 2022 július (1)
  • 2022 május (3)
  • 2022 április (3)
  • 2022 január (1)
  • 2021 november (1)
  • 2021 október (1)
  • 2021 szeptember (7)
  • 2021 augusztus (5)
  • 2021 július (3)
  • Tovább...
süti beállítások módosítása
Dashboard