A PS5 többek között a Game Boost nevezetű újítással fog megjelenni novemberben. Ennek lényege, hogy bizonyos PS4-es játékok, amelyek a visszafele kompatibilitásnak köszönhetően futni fognak a PS5-ön, kapnak egy kis tuningot majd.
A Sony most megosztott néhány részletet arról, hogy hogyan is fog a szerencsés kiválasztott játékok esetében ez a funkció működni.
A PS5 következő hónapban szabadul majd rá a világra, és habár számos kérdés még megválaszolásra vár a rendszerrel kapcsolatban – például a menüről még mindig nem tudni semmit –, a Sony most volt oly kedves, és megosztott egy kevés információt a visszafele kompatibilitással kapcsolatban. Akár csak az Xbox Series X-nél, a PS5-nél is úgy néz ki, hogy néhány jelenlegi generációs játék egy kis cicomázáson fog átesni, köszönhetően az úgy nevezett Game Boost funkciónak. Ez tulajdonképpen egy kis teljesítménybeli javítást fog alkalmazni a játékoknál – na nem mindnél, mert az milyen lenne már ugye.
A PlayStation oldalán részletezik ennek működését, és eszerint a Game Boost lehetővé teszi majd bizonyos PS4-es játékok számára, hogy „magasabb és simán képfrissítéssel fussanak”, amikor PS5-ön futtatjuk majd őket. Azonban a Sony hangsúlyozza, hogy ez csak BIZONYOS játékok esetében lesz csak így. Tehát ne várjuk azt, mint a Series X esetében, hogy a teljes termékpaletta szebb lesz. Ennek fényében szép próbálkozás, de elég karcsú.
A PlayStation blogban még az alábbi információt osztották meg az újításról:
Néhány címnél, amelyeknél feloldják a kép frissítését, vagy a dinamikus felbontás 4K-ig terjed, valósághűbb képet kapunk. Emellett a PS4-es játékok ki tudják majd használni a PS5 számos újítását. De ezekről majd később.
Egyelőre nem áll sajnos rendelkezésre lista azokról a játékokról, amelyek képesek lesznek élni ezzel a lehetőséggel. A Sucker Punch fejlesztői viszont bejelentették, hogy a Ghost of Tsushima igen. A nyílt világú akciójáték PS5-ön kellemes 60 képkocka-frissítésre lesz majd képes. Emellett gyorsabbak lesznek a töltési idők is. Az utóbbinak mondjuk nem látom sok értelmét, mert annó pont azt nyilatkozták a srácok, hogy PS4-en is lehetett volna gyorsabb, de ők maguk fogták vissza annak érdekében, hogy a játékosok el tudják olvasni a töltőképernyőn megjelenő tippeket, trükköket. Szóval ez így kicsit parasztvakításnak tűnik nekem.
Megjegyzendő még, hogy bár jól hangzanak ezek az újítások, lesznek áldozatok is. Számos PS4-es játék esetében például nem lehet majd alkalmazni a Share gombot. A PS5 kontrollerén ezt az úgynevezett Create gomb váltja fel. És habár a PS4-es kontroller kompatibilis lesz a PS5-tel, maga a Share funkció megszűnik létezni. Helyette a Create/Share gombbal képeket készíthetünk majd. Ezeket biztosan meg lehet majd szintén osztani ismerősökkel/barátokkal, de kicsit feleslegesen bonyolítottak itt talán. Emellett a Second Screen program és a PS4 kihívások (tournaments) sem fognak működni PS5-ön. Egyik kezével ad, a másikkal pedig majd elvesz a Sony, úgy néz ki.
Végezetül a cég felhívja a figyelmet rá, hogy „néhány PS4-es játéknál tapasztalhatunk majd váratlan hibákat és viselkedéseket”. Nem igazán részletezik, hogy ezzel mire akarnak utalni, de rettentő kecsegtetően hangzik. Mondhatni, arra ösztönzi az embert, hogy előbb inkább próbálja ki a PS4-es játékait PS5-ön, mielőtt bármit DLC-t venne hozzá. Tovább részletek ezen az oldalon az angolul tudóknak.
A PS5 cirka egy hónap múlva jelenik meg nálunk, november 19-én. Az alap verzióért 185.000 Ft-tal vesztegetik majd az embert, a lemez nélküliért pedig 150.000 Ft-ot kérnek.
Forrás: GameSpot
Ti örültök ennek a PS5-ös újításnak? Illetve mennyire érint titeket a PS4-es funkciók elmaradása? Véleményeiteket osszátok meg velünk!
Előző játékos cikkünk: | |
Csak okosan! | |