Az olvasottság nem publikus.

Digital Reality Magazine

  • Játék
  • Film
  • Zene
  • Tech
  • Offline
  • Kapcsolat
Hop-on - hop-off

Hop-on - hop-off

A gyors folytatás funkció

Az Xbox Series X egyik nagy újdonsága lesz az úgynevezett gyors folytatás (quick resume) funkció.

Külföldi újságírók közül pár szerencsés már a kezei közé kaparinthatta a legújabb konzolgeneráció egy darabját, és szerencsénkre nem voltak restek megosztani a tapasztalataikat a nagyérdeművel. Sajnos ezek egyelőre elég sarkítottnak mondhatóak, mivel igazi következő generációs játék még nem állt rendelkezésükre, így csak a jelenlegi játékokból tudtak kiindulni. Ezek viszont, legyünk őszinték, nem kellene, hogy akár csak egy kicsit megizzasszák ezeket a gépeket. Azonban a töltési sebességet és a gyors folytatás funkciót egyöntetűen dicséri mindenki. Sőt, úgy vélekednek, hogy igazi változást fog hozni az utóbbi a játékosok számára! De mi is ez a gyors folytatás funkció?

Nos, tulajdonképpen az történik, hogy amikor egyik játékról a másikra szeretnénk váltani, és kilépünk a menübe, akkor a jelenlegi játék ott, ahol van, nyom egy szünetet, úgy, ahogy van, abban az állapotában. Ezt ráadásul több játékkal is el lehet játszani, amelyek, amíg nem lépünk vissza, mind ebben a fagyott állapotban tetszelegnek. Amikor pedig újra visszalépünk az egyik korábban ott hagyott játékba, ugyanott tudjuk felvenni a fonalat, ahol abbahagytuk. Nem kell a mentéssel szórakozni, vagy újra elindítani. Ráadásul ez nem egy válaszható lehetőség lesz, amelyet be kell kapcsolni, vagy engedélyezni kell, hanem egy rendszerbe épített funkció.

A Microsoft már régóta többek között ezzel is reklámozza a termékét, tehát nincsen szó hatalmas világmegváltó újdonságról. Ami inkább a hírértékű itt az az, hogy maguk a tesztelők is meglepődtek azon, hogy mennyire hasznos és milyen jól működik ez a funkció. Az Xbox Game Pass előfizetéssel kombinálva egész passzentos kis újdonságról beszélhetünk ebben az esetben. Tulajdonképpen több idő marad magára a játékra azáltal, hogy nem kell a mentésekkel és töltőképernyőkkel szórakozni. Sokan vannak olyanok, akik egyszerre több játékot is szeretnek alkalmanként pörgetni (nem pedig olyan idióták mint én, hogy csak egy adott címmel játszanak egyszerre). Példának okáért egy Dark Souls boss lenyomása utána valóban nem lehet rossz ötlet mondjuk berakni egy Assassin's Creedet, vagy egy multis játékot pihentető gyanánt, amíg ismét meg nem jön a kedvünk egy kis időőrlésre. Természetesen ezt korábban is megtehették a felhasználók, de ezzel az újítással konkrétan seperc alatt átlehet váltani nem is kettő, hanem jó pár játék között. Akár ha egyik ismerősünk felhív, hogy most éppen ráér, és nyomna egy kis CoDot vagy mást velünk. Működés közben itt tekinthető meg:

Mindössze 5-8 másodpercbe telik – legalábbis a jelenleg elérhető játékoknál – hogy egyikből a másikba átugorjunk ennek a gyors folytatás funkciónak köszönhetően. Ez az időtartam pedig töredéke annak, amit jelenleg mentésre, kilépésre, indításra és mentésbetöltésre szánunk. A külföldi tesztelők 6 játékot voltak képesek egyszerre ebben az állapotban tartani. Amikor a hetediket elindították, akkor az első kilépett ebből az állapotból, és rendesen kellett újra elindítani. Igaz, berakhattak volna egy jelzőrendszert, ami szól, ha már a határát feszegetjük a gyors folytatásnak, vagy éppen be fogjuk zárni ezt a játékot, ha azt elindítjuk, de legyünk őszinték, 6 játék több, mint elég erre. Legalábbis szerintem az, aki több mint 6 játékot játszik egyszerre, az már tud valamit!

A gyors folytatás funkció egy olyan újítás a konzolon, amelyet számítógépeken sem igazán láthattunk eddig, így mindenképpen üdvözlendő innováció. Pont olyan, amit az ember elvárna, amikor generációváltásról beszélnek. Különösen akkor érezhető a haszna, amikor Xbox Game Pass-szel kombinálja az ember, amikor kismillió játékhoz fér hozzá egyszerre. Fontos kiemelni, hogy erre a kistesó, az Xbox Series S is képes lesz, nem csak a Series X, tehát azok, akik az olcsóbb változatot választják, ebben a tekintetben nem maradnak majd le semmiről.

Forrás: GameSpot

Nektek mi a véleményetek? Szerintetek hasznos funkció vagy felesleges parasztvakítás? Fogjátok majd használni? Véleményeiteket osszátok meg velünk!

facebook-flat-vector-logo-400x400.png twitter-logo.png instagram_app_large_may2016_200.png youtube-logo-full_color.png
Előző játékos cikkünk:
Sötét földek gyülekeznek!
opt-5dbd56f7af7e5world-of-warcraft-shadowlands-expansion-announced.jpg

 

Szólj hozzá! microsoft játék 2020 Xbox Series X Series S Quick resume Tovább
Hop-on - hop-off Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Interaktív innovációk Interaktív innovációk
  • A totális háború ideje még nem jött el A totális háború ideje még nem jött el
  • Egy szelet Netflix Egy szelet Netflix
  • In case of Showcase In case of Showcase
  • Griffendél! Griffendél!

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalrealitymagazine.blog.hu/api/trackback/id/tr5216235584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook Twitter Instagram

Hirdetés

Digital Reality Magazine

Játék, film, zene vagy a tech világról szeretnél tudni? Jó helyen jársz! Események, élménybeszámolók, tesztek és hírek várnak rád itt a Digital Reality Magazine-nál. Hetente megjelenő friss hírekkel/cikkekkel naprakész lehetsz. Reméljük, megtalálod nálunk a számításaidat, kattints a követés gombra, hogy elsőként értesülj az új bejegyzésekről! DRM team

Facebook oldaldoboz

Tovább a Facebook-ra

Top 10

  1. A magyar játékipar fénykora
  2. Vakok közt Momoa a király
  3. Az élet a legjobb(?) forgatókönyvíró
  4. Ami hiányzik a képregényfilmekből
  5. Hát... ez nem sikerült
  6. Honnan jött és hova tart a VR?
  7. Hogyan legyen okos az okostelefon?
  8. „A Császár nevében: Hulljon a férgese!„
  9. Harmadik típusú találkozások
  10. Emlékek

Archívum

  • 2022 november (2)
  • 2022 szeptember (1)
  • 2022 július (1)
  • 2022 május (3)
  • 2022 április (3)
  • 2022 január (1)
  • 2021 november (1)
  • 2021 október (1)
  • 2021 szeptember (7)
  • 2021 augusztus (5)
  • 2021 július (3)
  • Tovább...
süti beállítások módosítása
Dashboard