Idén is elstartolt Los Angelesben az E3, ezúttal rendhagyó módon az év közepén, június 9-én az EA konferenciával. Ez az a konferencia, amiről minden évben elmondható, hogy nagy meglepetéseket nem várhatunk tőle, hiszen főleg ugyanazok a húzójátékok évről évre, de azért pár érdekes infóval szokott szolgálni. Idén például a tavalyi A way out-ra alapozva reménykedhettünk, hogy az EA Originals keretein belül kapunk valami érdekes játékot egy kisebb fejlesztő cégtől. Lássuk hát, mivel tudott szolgálni az esemény!
Battlefield V
Érdekes módon nem sokkal az E3 előtt leplezték le a játékot, de viszonylag kevés infót adtak a játékmenetről, és maga az alapkoncepció (ami főleg a történelemhűséget takarja) keltett némi háborgást a tömegekben. Most itt volt a lehetőség, hogy megválaszolják az azóta felmerülő kérdéseket, és eloszlassák a kételyeket. Ez nem túlzottan sikerült, a játékmechanikákba nem másztak bele, sőt, gameplay sem volt róla, pedig októberben már meg is jelenik. Csak megemlítettek pár újítást, mint az ablakokon való átvetődést, vagy hogy az eddig statikusan elhelyezett légvédelmi ütegek ezúttal mozgathatóak lesznek(!!) (ezentúl lényegesen nagyobb veszélyben lehetnek a légi egységek), és kb. sehol sem leszünk biztonságban a tankok elől, mert a 0-val fogják egyelővé tenni az épületeket (hurrá). A játékban a karakterek, fegyverek, járművek testreszabhatóak lesznek, ami egy hiánya volt az előző résznek. Sztorimódot ezúttal is War Stories formában fogunk kapni (remélem hosszabb játékidővel, mint az előző részben). Nem lesz prémium változatban megvásárolható a játék, és nem lesznek lootboxok sem; úgy fest, tanult az EA a Battlefront 2-nél elszenvedett pofonból, de nyugtával dicsérjük a napot. A rendezvény előtt sokan viccelődtek félig komolyan azzal, hogy ez az E3 a battle royale-ról fog szólni; ez igen gyorsan be is igazolódott, ugyan is a BF V. is fog ilyen játékmóddal rendelkezni, amit inkább fogadott füttykoncert, mint ováció. Ezután kaptunk egy új trailert, ami a Nordlys War Story-ból adott ízelítőt.
Megjelenés: 2018. 10. 19.
Platform: Microsoft Windows
PlayStation 4
Xbox One
Fifa 19, Fifa 18 World Cup
Száguldott tovább az esemény, jött egy trailer a Fifa19-ről és a World Cup-ról is. Mivel az EA-nek sikerült megvásárolnia a Champions League licenszt, amit eddig a Konami birtokolt, büszkén hírdették az igét, hogy mostantól ez benne lesz a játékban, mint ha eddig nem lett volna benne - nem hivatalos formában. De megtudtuk, hogy a story mód e köré fog épülni és az ultimate team-be is beépítik. Ezen kívül tulajdonképpen semmi érdemleges nem hangzott el.
Fifa 18 World Cup megjelenés: elérhető
Platform: Microsoft Windows
PlayStation 4
Xbox One
Fifa 19 megjelenés: 2018. 09. 28.
Platform: Microsoft Windows
PlayStation 4
Xbox One
Ezután szó esett az EA következő nagy tervérelől, a cloud gamingről, ami egyébként egyre több cég fantáziáját izgatja. Már tavaly bejelentették a Geforce Now szolgáltatást, ez demóváltozatban már elérhető, és az Ubisoft is dolgozik már ennek a megfelelőjén. Túlzottan ebbe a témába sem mentek bele, nem derült ki, hogyan működik vagy mennyibe fog ez kerülni, de ha ezek a szolgáltatások egyszer beindulnak, és stabilan működnek reális áron, érdekes elgondolkozni, hogy ez akár a konzolpiac végét is jelentheti, de erről majd talán egy másik cikkben. Elhangzott továbbá az Origin Access Premier, mint új előfizetési lehetőség, amivel a legújabb EA játékokkal is játszhatunk havi vagy éves előfizetéssel, ami egy kifejezetten jó koncepció.
NFL19, NBA Live 19
Mindkettőről érkezett egy trailer, de ezen kívül semmit nem tudtunk meg róluk. Csak egy fontos infó hangzott el az NFL-lel kapcsolatban, mégpedig, hogy visszatér PC-re a széria.
NFL19 megjelenés: 2018. 08. 10.
Platform: Microsoft Windows
PlayStation 4
Xbox One
NBA Live 19 megjelenés: 2018. 09. 07.
Platform: Microsoft Windows
PlayStation 4
Xbox One
Star Wars: Jedi Fallen Order
Már 2016 óta tudjuk, hogy a Respawn Entertainment dolgozik egy új SW játékon, de eddig semmi egyéb információt nem kaptunk róla. Ha hoznak valami anyagot a játékról, az könnyen az előadás csúcspontja lehetett volna, de sajnos csak a címét tudtuk meg, illetve hogy a 3.-4. epizód között fog játszódni. Ez talán az egyik legizgalmasabb időszak a Star Wars világában, de már többször is feldolgozták több módon, nem feltétlenül a legfantáziadúsabb ismét elővenni - azonban ettől függetlenül lehet jó a játék. Jelenleg 2019 karácsonyára várható.
megjelenés: 2019 vége
Platform: -
Star Wars: Battlefront 2
Ízelítőt kaptunk továbbá az érkező BF 2 tartalmakról. A Solo film nyomán kapunk egy Kessel mapot, a Lando-féle Millenium Falcont és új skineket. Ezen kívül visszakerül az extraction játékmód, illetve Clone Wars tartalmakkal is bővítenek. Egyrészt a hősök táborát erősíti ezentúl Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker, Dooku gróf és Grievous tábornok is; másrészt bekerül egy új Geonosis pálya, ami az eddigi legnagyobb lesz a játékban. És ezzel még mindig nincs vége, egy újfajta űrcsata játékmódot is kapunk, ami lényegében a showdown játékmód megfelelője lesz.
megjelenés: 2018. 06. 12.
Platform: Microsoft Windows
PlayStation 4
Xbox One
Unravel 2
A trailer mellett a színpadon demonstrálták a folytatás újítását, a co-op módot. Ugyanis ezúttal 2 főhősünk lesz, kiket vagy felváltva vagy ismerősünkkel közösen irányíthatunk. Ezen kívül más újítás nem derült ki a játékról, de a kétkarakteres megoldás újfajta logikai feladatokat tesz lehetővé, illetve több izgalmas, üldözéses részt ígérnek a fejlesztők. Aki szerette az első részt, annak ez is kötelező darab lesz.
megjelenés: elérhető
Platform: Microsoft Windows
PlayStation 4
Xbox One
Sea of Solitude
Az EA Originals program keretein belül idén a Jo-Mei Games Sea of Solitude játékát kaptuk, ami a trailer alapján egy ígéretes darabnak tűnik. Főhősünket Keit tps nézetben irányítva barangolhatunk egy magányos világban, ahol arra keressük a választ, miért változott ő maga is szörnnyé. Valószínűleg egy platformer ügyességi játékkal van dolgunk, az első benyomások alapján.
megjelenés: 2019 eleje
Platform: -
Command and Conquer: Rivals
Kaptunk egy új CNC játékot is, de telefonra. Az élőben demonstrált pre-alpha build alapján rövid, pörgős meccseket játszhatunk, ahol az erőforrásokkal gazdálkodva egységeinket megfelelő mezőkre elhelyezve kell védekeznünk, illetve megszereznünk 3 zóna felett az irányítást. Ha elég ideig tartjuk dominancia alatt a mezőket, egy rakétát indítunk el vele az ellenfél bázisára, amit ha kétszer is megteszünk, nyertünk. Ezt több fajta egységgel tudjuk elérni, gyalogság, tankok, tüzérség, de van nyersanyagot gyűjtő egységünk is, amivel felgyorsíthatjuk a termelést. Ha lehetek őszinte, elsőre igen primitív játéknak tűnik.
megjelenés: -
Platform: iOS, Android
Anthem
A konferencia végéhez közeledve elérkeztünk a legnagyobb durranáshoz, a Bioware által fejlesztett Anthemhez. Egyelőre eléggé vegyesek az érzéseim a játékkal kapcsolatban. A fejlesztők elmondásából kiderült, hogy egy közös világban játszunk a többi játékossal, ahol ugyanazokat az időjárás- és évszakváltozásokat tapasztaljuk, mint a többiek. Ezt egyrészt úgy aposztrofálták, mintha újdonság lenne, másrészt inkább azt a tényt terelték el vele, hogy ezt a játékot sem lehet offline játszani, hiába visszük egyedül végig, ami egy negatívum. Továbbá, ha már egy multiplayerről beszélünk, nem árt pvp móddal is készülni, amit a fejlesztők igazoltak, hogy nem lesz benne. Szerintük sajátos módon ötvözik a kooperatív és szóló játékot, ugyanis egy open world világban 3 társunkkal karöltve teljesíthetjük a küldetéseket, gyűjtögethetjük a nyersanyagokat, majd a városokba visszaérve szólóban vihetjük a történetet. Ezt őszintén szólva megint csak nem teljesen értettem, hogy mitől is olyan sajátos. Maga a játék egyébként egy Titanfallba oltott Monsterhunter benyomását kelti.
Igaz, a trailer, a concept artok és a gameplay, amit bemutattak elképesztően látványosak és utolsó részletekig kidolgozottnak tűntek, egy igazán izgalmas fantasy világgal. Szóval a játékot semmiképp sem szabad leírni, de egyelőre nem győzött meg ez a mecha lövöldözős játékmenet. Ugyanis “freelancer” karakterünkkel 4 fajta exoskeleton suitot (javelint) ölthetünk magunkra (Ranger, Storm, Colossus, Interceptor) majd gyakhatjuk halomra a szörnyeket vagy az ellenséges Dominion katonáit. Mindenesetre érdekes próbálkozás a Bioware-től, meglátjuk, mi fog kisülni belőle.
Megjelenés: 2019. 02. 22.
Platform: Microsoft Windows
PlayStation 4
Xbox One
Előző játék cikkünk: | |
Cuphead | |