Elérkeztünk a telefonos alkalmazásokat bemutató sorozatunk második részéhez, ha lemaradtatok volna az elsőről, akkor a linkre kattintva megtekinthetitek a Fallout Shelter bemutatónkat is.
A John Hanke által alapított Niantic Inc. eredetileg a Google alvállalataként kezdte meg pályafutását, Niantic Labs néven 2010-ben. 2012-ben jelent meg első telefonos alkalmazásuk, a Fieldtrip, ami GPS lokalizáció alapján jeleníti meg a közelünkben lévő turistalátványosságokat. Ugyanezen az ösvényen maradva készítették el első augmented reality játékukat, szintén 2012-ben, Ingress néven. 2015 szeptemberében jelentették be közös együttműködésüket a Nintendo-val és a The Pokémon Companyval, októberben pedig teljesen különváltak a Google-től. Ennek a közös munkának az eredményét fogjuk kivesézni a folytatásban.
Azt hiszem sem az alapművet, sem a rekord letöltéseket elérő játékot sem kell nagyon bemutatni, de azért vegyük át, miből is áll a játékmenet.
Első indítás után létrehozzuk avatarunkat és a Pokémon játékokból jól megszokott módon a professzortól megkapjuk a kezdő tippeket. Az eddigi Niantic játékokhoz hasonlóan GPS lokalizáció alapján működik, vagyis nem karakterünket irányítjuk, hanem nekünk kell mozogni a térképen. Kameránk segítségével pedig valós környezetben gyűjthetjük a pokémonokat. Elsődleges cél a karakterünk fejlesztése, mivel előrehaladva egyre ritkább és erősebb pokémonokat foghatunk. Ezen felül a pokémonstopok jelentenek még interakciós lehetőséget, ahol itemeket gyűjthetünk be, mint a labdák vagy potionök. Ha pedig kellőképpen felfejlődtünk, gymekben küzdhetünk meg mások pokémonjaival. Emellett a jól megszokott mikrotranzakciókat is tartalmazza a játék.
Talán nem túlzás azt mondani, hogy ez az, amikor a technikai kivitelezés és a tartalom tökéletesen egymásra talál, hiszen a Niantic játékmenet-megközelítése csak a megfelelő tartalomra várt, hogy végre sikert arathasson, a Pokémon világához pedig ez a koncepció illik a legjobban, ráadásul a fanok is ki voltak már éhezve egy ilyen játékra. Nem csoda, hogy nem csak a fiatalabb korosztályok körében lett népszerű, hanem az idősebbeket is elkapta a nosztalgia, hiszen ki nem akart egy kicsit maga is pokémon mester lenni? Az, hogy még külön csoportok és események is szerveződnek egy telefonos játék köré, nem kis teljesítmény és az AR történetében is egy mérföldkő lehet. Aminek nagyon örültem, hogy a régi játékokból átemelt vonásokat, mint például a tojások keltetése, ami a megfelelő táv megtétele után történik meg. Minden erényével együtt azonban essen pár szó a játék hibáiról is, mert valljuk be, azért van belőle bőven.
Tekintve, hogy egy új játékról van szó, amit még fognak update-elni, és nem mellesleg úttörőnek sem akkora túlzás nevezni, nem szeretnék hozzá túl szigorú lenni, de mint teljes értékű játék, jelenleg számomra nem állja meg a helyét.
A kezdetekkor jellemző szerverproblémák, pokémon befogásakor előforduló kifagyások, vagy a térképen előforduló textúrahibák betudhatók döcögős indulásnak. Amiért már nagyobb kár, azok az olyan online social funkciók hiánya, mint az egymással való párbajozás vagy a pokémonok egymással cserélgetése, amik a gameboyos játékok egyik fő mozgatórugója volt, és ennek a játéknak is már megjelenéskor tartalmaznia kellett volna. Továbbá a harc is túlzottan buta lett és a pokémonok candy-vel való fejlesztésétől monotonabb lesz a játék, mintha harcban szereznék az xp-t. Ráadásul nem is reális, hogy egy továbbfejlődött pokémon is annyi candy-t dob mint az alapszintű. A Gymekkel pedig az a legnagyobb baj, hogy nincsenek felső szinthez kötve, így azok, akik később kezdték el a játékot, nem sok eséllyel indulnak az elfoglalásukban, mert nincs, amivel fel tudnának zárkózni a jóval nagyobb szintű ellenfelekhez. Egyébként egy Gym birtoklása relatíve kevés xp-t ad, így az egyetlen értéke a pénzért vásárolható coinok, amiket 21 óránként dob.
Az olyan apróságokra is odafigyelhettek volna kicsit jobban, mint az avatarok nagyobb testreszabhatósága, vagy a kezelőfelület, például, hogy egyszerre több pokémont ki lehessen jelölni transfernél. Az eddigi update pedig főleg textúraváltoztatásokat tartalmazott, és inkább kivett a játékból, mintsem hozzáadott volna, például a jobb alsó sarokban található trackert nem kijavították, hanem inkább kivették.
Mindenesetre pánikra nincs ok, hiszen az idei Comic Conon John Hanke mindenkit biztosított róla, hogy hosszútávon terveznek a játékkal, és ha a szerverstabilitási problémákat sikerült megoldaniuk, komoly fejlesztésekre is számíthatunk. Dátumokat ugyan nem kaptunk, de az újítások között elhangzott a trade funkció, további pokémonok hozzáadása a játékhoz, vagy a pokémonstopok funkcióinak bővítése (valószínűleg pokécenterként is üzemelnek majd?). Amire kíváncsi leszek, hogy idővel vajon mennyire lesz a játék a mikrotranzakciók áldozata, jelenleg az itemekkel bőkezű a játék. Mindenesetre minden okunk megvan optimistának lenni a játék jövőjével kapcsolatban, de addig is még türelmesen kell várni az update-eket.
Elérhető Platformok:
iOS
Android
Előző játékunk: | |
![]() |